مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در جریان سفر به شهرستان بروجرد با حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام جمعه این شهر دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در جریان سفر به شهرستان بروجرد با حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام جمعه این شهر دیدار کرد.

 احمد حسین فتایی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه بروجرد در تاریخ فرهنگ و هنر استان، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدالظله العالی)، سیاست‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال تحقق عدالت فرهنگی و هنری در تمام استان هستیم و در همین راستا برگزاری برخی از رویداد‌های مهم استان از جمله جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر استانی و جشنواره خوشنویسی امام رضا (ع) را به شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز و کوهدشت واگذار کردیم که خوشبختانه به بهترین شکل از پس میزبانی آن برآمدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، تصریح کرد: رهنمود‌ها و ارشادات ائمه جمعه استان به خصوص در شورای فرهنگ عمومی بسیار راهگشاست و می‌تواند در توسعه فرهنگی و هنری استان بسیار موثر واقع شود.

او  با اشاره به اینکه بروجرد از لحاظ فرهنگی و هنری در استان پیشرو است ادامه داد: انشاالله پروژه‌ی کتابخانه درجه یک این شهرستان تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد شد و کتابخانه شهید باهنر نیز به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه استان تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

امام جمعه بروجرد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه "فرهنگ عقل علمی جامعه است"، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همانگونه که از نامش پیداست باید مروج فرهنگی دینی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: گاهی این فرهنگ از طریق خطابه و سخنرانی تبیین می‌گردد و گاه در قالب هنر که در بسیاری موارد از سخنرانی و خطبه نیز تاثیرگذار‌تر است.

او در پایان اذعان داشت: از تمام فعالیت‌ها و اقداماتی که در راستای خدمت به مردم باشد، حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ب

اهمیت رهنمود‌ها و ارشادات ائمه جمعه در توسعه فرهنگی و هنری استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار