مسلمانان روهینگیا پیشنهاد دولت میانمار را نپذیرفتند

مسلمانان روهینگیا پیشنهاد مقامات میانمار را برای بازگشت به خانه‌های خود نپذیرفتند.

مسلمانان روهینگیا پیشنهاد دولت میانمار را نپذیرفتندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی از یکی از اردوگاه‌های محل استقرار آوارگان روهینگیا در مرکز بنگلادش و میانمار نوشت: نمایندگان مسلمانان آواره روهینگیا که در مرز میانمار و بنگلادش در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند روز پنجشنبه بعد از دیدار با هیئت دولت این کشور اعلام کردند با توجه به آن که تقاضا‌یشان از سوی دولت میانمار برآورده نشده پیشنهاد مقامات میانمار را برای بازگشت به خانه‌های خود نپذیرفتند.

"چان آیه" یکی از مسئولان وزارت امور خارجه میانمار و هیات همراه وی روز چهارشنبه و پنجشنبه با نمایندگان ۴۶ گروه از آوارگان روهینگیا در اردوگاهی در مرز بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کردند.

آوارگان روهینگیایی همچنین به تازگی در واکنش به سخنان آنگ سان سوچی، رئیس حزب حاکم میانمار در دادگاه لاهه که در آن نسل کشی اقلیت روهینگیا را رد کرده بود از جامعه بین المللی خواستند اظهارات او را نپذیرد.

سوچی در سخنرانی خود نسل کشی اقلیت روهینگیا به دست نیرو‌های مسلح میانمار را رد کرد و در دادگاه لاهه گفت خروج صد‌ها هزار مسلمان روهینگیا از کشور میانمار نتیجه نبرد با شورشیان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار