در حاشیه برگزاری ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان غرفه‌های صنایع‌دستی خراسان شمالی برای بازدید مهمانان داخلی و خارجی برپاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،نمایشگاه صنایع‌دستی در محل دانشگاه بجنورد و در حاشیه برگزاری ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان در قالب ۱۵ غرفه برپاشده و مورد استقبال علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

سوغات خراسان شمالی، صنایع چرم، معرق و صنایع چوبی، سفال و سرامیک، مینای سفال، دست‌دوز‌های نمدی، دست بافته‌های داری ترکمن، گلیم و... ازجمله رشته‌های حاضر در این نمایشگاه است.

همچنین این غرفه‌های صنایع‌دستی در محل خانه تاریخی جاجرمی نیز آماده‌سازی شده و هنر و تولیدات صنایع‌دستی خراسان شمالی، برای بازدید مهمانان داخلی و خارجی این مسابقات در معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

در کنار برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سیاه‌چادر‌های خراسان شمالی نیز با هدف عرضه سوغات و غذا‌های محلی و معرفی آداب‌ورسوم سنتی استان فعالیت دارند.

ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه با حضور هفت تیم از کشور‌های مختلف به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.