آیت الله سید محمد شاهچراغی گفت: آمریکا در همه فتنه‌های زنجیره‌ای ازجمله تحریم و نفوذ اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه هفته آخر آذر ماه ۹۸ در سمنان بابیان اینکه آمریکا در همه دسیسه‌های خود علیه ایران شکست‌خورده است گفت: باید گفت دست آمریکا در پشت پرده همه این فتنه کاملاً قابل‌رؤیت است که خوشبختانه مردم استان سمنان با درک بالای سیاسی این نکته را به‌خوبی متوجه شده و از اقدامات ضدانقلابی به دور هستند.

او علت فتنه گری‌های مداوم امریکا را گرفتن مقاومت مردم ایران و نا امید کردن ملت نسبت به نظام و رهبری و دولت دانست و تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی مقابل این دسیسه نیز بار‌ها فرمودند که به آینده این کشور سخت امیدوارند.

خطیب نماز جمعه سمنان همچنین به برخورد قاطع با آشوب‌های اخیر به واسطه درایت رهبری و حضور دشمن شکن مردم اشاره و تاکید کرد: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا سریع‌تر آشوب گران را که خسارت‌های زیادی به جامعه وارد کردند مجازات کند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه بابیان اینکه در انتخابات پیش رو می‌بایست با هوشیاری کامل، فردی را انتخاب کرد که اصلح و آشنا به مسائل روز کشور باشد افزود: متأسفانه تبلیغات محور شدن انتخابات یک ضعف جدی محسوب می‌شود که می‌بایست کاندیدا‌ها به‌جای آن به‌صورت برنامه محوری برنامه‌های باقابلیت اجرا و عملیاتی را ارائه دهند.

امام جمعه سمنان بابیان اینکه رد صلاحیت برخی کاندیدا‌ها به معنای داشتن مشکل در پرونده آن‌ها نیست، افزود: برخی افراد صلاحیت حضور در مجلس را ندارند لذا در این راستا شورای نگهبان با جدیت عمل می‌کند تا در آینده مجلسی قوی و انقلابی تشکیل شود.

او بابیان اینکه امامان جمعه می‌توانند مردم را به حضور و مشارکت در انتخابات دعوت و برخی موضوعات را برای آن‌ها تبیین کنند، ابراز داشت: شورای نگهبان در این عرصه انتخاباتی نقش مهم و تأثیرگذاری دارد، اما در انتخاب یا رد صلاحیت کاندیدا به‌هیچ‌عنوان باج نخواهد داد.

آیت الله شاهچراغی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا گفت: پیشتاز همه تقواها، تقوای اعتقادی است که یقین انسان را به وجود آخرت زیاد می‌کند.

امام جمعه سمنان در آستانه میلاد حضرت عیسی (ع) با تبریک این ایام، قرآن را حیات بخش و پیام آور پاکی حضرت مریم و حضرت مسیح برشمرد.

او از تلاش‌های ستاد نماز جمعه مرکز استان در جا به جایی و هماهنگی برپایی نماز جمعه از مصلی در حال ساخت به مسجد امام بعلت ورود به فصول سرد قدردانی کرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار