حسان دیاب پس از دیدار با سعد حریری گفت در دولت وی، سعد حریری همکار او خواهد بود.

کابینه جدید لبنان تا ۶ هفته دیگر تشکیل می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حسان دیاب، نخست‌وزیر جدید لبنان پس از دیدار با سعد حریری، رئیس حزب المستقبل با اشاره به حمایت حریری از دولت آینده گفت در دولت وی، سعد حریری همکار او خواهد بود.

حسان دیاب افزود: اعضای کابینه من از متخصصین خواهند بود و تلاش خواهم کرد حداکثر تا ۶ هفته دیگر دولت را تشکیل دهم.

وی فضای موجود میان خود با تمامی گروه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت با همکاری همه گروه‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

دیاب در گفت‌وگوی جداگانه با خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز ابراز امیدواری کرد بتواند دولت را در بازه زمانی یک ماه تا شش هفته تشکیل دهد.

وی در پاسخ به اینکه او به حزب‌الله لبنان وابسته است و دولت وی، دولت حزب‌الله محسوب می‌شود، این گونه مطالب را سخیف توصیف کرد.

نخست وزیر دولت جدید لبنان تصریح کرد ما نیاز داریم تا توجه ویژه‌ای به برخی امور به خصوص توسعه بخش کشاورزی و صنعت داشته باشیم و به شکل مبسوط به طبقه فقیر در لبنان توجه کنیم. آمار‌ها نشان می‌دهد که فقر افزایش یافته و بیش از ۴۰ درصد جامعه لبنان را در برگرفته است بنابراین ما نیاز داریم تا هر چه سریع‌تر به این مسأله بپردازیم.

حسان دیاب تصریح کرد ما به یک دولت مستقل متخصص نیاز داریم تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کند. مشورت‌ها در سطح پارلمان از شنبه آغاز می‌شود و همگی مایل هستند تا دولتی متفاوت از دولت‌های قبلی چه در سطح حضور افراد متخصص و نیز حضور زنان بر سر کار بیاید. ما همه توازن‌ها را در نظر می‌گیریم.

وی اعلام کرد آمریکایی‌ها نیز از چنین دولتی حمایت می‌کنند و پیش بینی می‌کنم که اروپا و آمریکا از دولت من حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار