مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت (سوم آبان) همزمان با سراسر کشور در استان تاکنون ۱۸ هزار و ۵۳۲ نفر در سامانه ارزیابی وسع سازمان بیمه سلامت ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، انور اسماعیلی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان فاقد هرنوع بیمه‌ای هستند که با آغاز اجرای طرح پوشش بیمه اجباری ۱۸ هزار و ۵۳۲ نفر از این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراکز بیمه استان شناسایی شده‌اند.

وی افزود: این افراد در حال حاضر این افراد بصورت اورژانسی و بصورت ۶ ماهه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و پس از انجام ارزیابی وسع در دهک‌هایی که به آن تعلق دارند قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در طرح بیمه اجباری افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: براساس قانون در زمینه زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه یک اجبار وجود دارد و خود افراد باید به مراکز بیمه مراجعه کرده و ظرف مدت ۶ ماه فرصت دارند زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بیمه سلامت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.