راه اندازی واحد پرورش الاغ شیری در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از پیگیری مجوز راه اندازی دو واحد مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان خبر داد.

واحد پرورش الاغ شیری در اسدآبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به راه اندازی دو واحد مزرعه پرورش الاغ شیری در این شهرستان گفت:این دو واحد در مجموع ۱۰۰ رأس  و  هر یک با ظرفیت ۵۰ رأس خواهد بود.

او افزود: این نوع اشتغال از جمله شاخه‌های کمتر شناخته شده حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور بوده که می‌تواند شاخه‌ای جذاب، پردرآمد و با توجیه اقتصادی بالا همراه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه محصولات الاغ شیری شامل پوست، شیر، عنبرنسارا، پنیر، روغن دانست و اضافه کرد: در حال حاضر محصولات مهم الاغ شیری شامل عنبرنسارا و شیر با قیمت بالایی به فروش می‌رسد که این امر موجب آن شده این اشتغال و کاسبی جذاب ،یکی از شغل‌های پرسود برای کارآفرینان به شمار رود.

بیرنگ در ادامه از فعالیت یک واحد پرورش شترمرغ پرواری در این شهرستان با ظرفیت ۲۵۰ قطعه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو واحد شترمرغ پرواری دیگر نیز در شهرستان در مجموع با ظرفیت ۵۱۳ قطعه وجود دارد که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

او در رابطه با تولید گوشت قرمز در شهرستان گفت: براساس سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی میزان سهمیه تعهد شده تولید گوشت قرمز اسدآباد در سالجاری  حدود ۱۱۸ تن بوده و تا کنون از این میزان سهمیه ،تولید ۷۸ تن آن محقق شده است و براساس پیش بینی‌ها تا پایان سال علاوه بر تحقق کل سهمیه، اسدآباد ۱۰ درصد بیش از سهمیه تعهد شده، گوشت قرمز تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.