سرمربی تیم فوتبال استقلال خوززستان گفت: بیشتر داوران به دنبال مدیریت بازی هستند تا اینکه بخواهند در هر شرایطی قانون را اجرا کنند.

بختیاری زاده: بیشتر داوران ما به دنبال مدیریت بازی هستند تا اجرای قانون

سهراب بختیاری زاده سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تیم ما به نسبت هفته‌های اول شکل تیمی بهتری پیدا کرده است، اما در بحث کسب نتیجه باید عملکرد بهتری از خودمان به نمایش بگذاریم. نیم فصل اول رقابت‌ها که به پایان برسد با وجود زمان کمی که در اختیار داریم می‌توانیم روی نقاط ضعف و قوتمان بیشتر کار کنیم. اگر شرایط باشگاه استقلال خوزستان اجازه دهد تیم را از نظر بازیکن در یکسری پست‌ها تقویت می‌کنیم تا در نیم فصل دوم در جدول لیگ عملکرد بهتری از خودمان به نمایش بگذاریم.

او تصریح کرد: مشکلات اقتصادی در حال حاضر گریبان گیر فوتبال ما شده است و این مشکلات تنها مختص به لیگ یک نیست بلکه در لیگ برتر و دسته ۲ هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. لیگ دسته یک نسبت به سال‌های گذشته بانظم بهتری برگزار می‌شود و از کیفیت خوبی برخوردار است. تیم‌های بالای جدول تلاش بسیاری برای صعود به لیگ برتر می‌کنند و تیم‌های پائین جدولی هم به فکر ماندن در مسابقات دست یک هستند تا به لیگ ۲ سقوط نکنند.

بختیاری زاده افزود: ما داوران خوب در کشورمان داریم، اما تعدادشان کم است. تعداد اندکی از داوران ما زمانی که مرتکب اشتباهی در بازی می‌شوند با شجاعت رفتار می‌کنند و با شهامت کارشان را ادامه می‌دهند و تیم مهمان و میزبان برایشان مهم نیست. تعداد داورانی که فقط قانون را در زمین بازی به اجرا در می‌آورند کم است و اکثر داوران ما به دنبال این نیستند که قوانین را در یک دیدار به اجرا در بیاورند و فقط به دنبال مدیریت بازی هستند.

سرمربی تیم استقلال خوزستان در ادامه گفت: بیشتر داوران ما برحسب نتیجه در جریان بازی سوت می‌زنند و این موضوع روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و حتی در لیگ برتر هم شاهد چنین قضاوت‌هایی هستیم.

بختیاری زاده تصریح کرد: فساد در فوتبال مختص لیگ برتر، دسته یک یا لیگ ۲ نیست. ما در فوتبال پایه کشورمان هم شاهد یکسری بی اخلاقی‌ها هستیم. وقتی یک مربی در مسابقات فوتبال رده سنی ۱۲ سال از بازیکن ۱۴ ساله در زمین استفاده می‌کند، این مسئله نشان می‌دهد که فساد در فوتبال از رده سنی پایه ورود پیدا می‌کند.

او افزود: در هر جایی که بحث مسائل مالی مطرح باشد و افراد در تلاش برای بهتر از بقیه بودن باشند، بحث فساد و تبانی مطرح می‌شود. برای مبارزه با این قبیل اتفاقات باید از رده سنی پایه شفاف و سالم کار کنیم. در این زمینه هزینه‌های کافی را انجام دهیم و در وهله دوم به همین دارایی‌هایی که داریم توجه بیشتری داشته باشیم.

سرمربی استقلال خوزستان در ادامه گفت: فوتبال باید درست دیده شود و رسانه‌ها باید پیگیر اتفاقات خوب و بد آن باشند و اتفاقات را به خوبی انعکاس دهند، ما نباید به فوتبال مانند یک ابزار شخصی نگاه کنیم بلکه باید به دنبال انسان سازی برای یک جامعه سالم باشیم.

بختیاری زاده افزود: تیم استقالال تهران با اینکه در صدر جدول بود ۲ هفته است که بدون حضور سرمربی به سر می‌برد و این موضوع یک فاجعه در فوتبال ما است. مسئولان زیادی باید جوابگوی این مسئله باشند. استقلال تیم بزرگی است و افتخارات زیادی در کارنامه دارد، اما با یک حرکت غیر حرفه‌ای به این روز افتاده است. مسئولان باید از طرفداران استقلال عذرخواهی کنند.


بیشتر بخوانید: مسئولان باشگاه تبریزی در روند برگزاری مسابقات اخلال ایجاد کردند/ مس ۳ بر صفر برنده اعلام خواهد شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار