لوگو یا نشان میزبانی مازندران از پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو با عنوان ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو درمراسمی در ساری رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مراسم رونمایی از لوگوی ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو در محل موزه تاریخ شهر ساری با حضور مسئولان میراث فرهنگی استان، هنرمندان و مدیران شهری ساری برگزار شد.

علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ در این مراسم گفت: این لوگو توسط تیمی از طراحان گرافیکی و هنرمندان استانی و ملی طراحی شده است.

او افزود: رونمایی لوگو ساری ۲۰۲۲ نشان دهنده رسمی شدن فعالیت همه مسئولان و مردم استان برای میزبانی هرچه با شکوه‌تر از پایتخت گردشگری کشور‌های اکو است تا نخستین قدم جدی برای جهانی شدن گردشگری مازندران به بهترین نحو گرفته شود.

ماهفروزی استفاده از نماد‌های متعدد در لوگوی ساری ۲۰۲۲ را از ویژگی‌های آن توصیف کرد و گفت: الهام گیری از نماد میراث طبیعی همچون دماوند، جنگل‌های هیرکانی، آبگیر‌ها و تالاب‌ها و دشت‌های از ویژگی برجسته این لوگو است.

دبیر اجرایی ساری ۲۰۲۲ افزود: در طراحی لوگو از عناصر دیگر نمادین مازندران مانند معماری و دیگر میراث‌های تاریخی و معنوی و همچنین رنگ جنگل هیرکانی در تمام فصول و معماری صنایع دستی الهام گرفته شد.

ماهفروزی هدف از این طراحی را که به دست هنرمندان بزرگ استان و کشور انجام شد، معرفی مازندران و جاذبه های گردشگری استان در یک قالب به تمام دنیا و به خصوص کشور‌های عضو اکو اعلام کرد.

او گفت: قرار است این لگو  روز چهارشنبه همزمان با افتتاح دبیرخانه ساری ۲۰۲۲ که با حضور وزیر میراث فرهنگی همراه است، برای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و تمامی کشور‌های عضو اکو ارسال شود.

مازندان پس از حدود هفت ماه تلاش و رایزنی مهر ماه امسال پس از تصمیم گیری کشور‌های عضو اکو به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.