مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان، گفت : در برنامه داریم تا سال آینده این نقاط را رفع کنیم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به وجود ۶۶ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان اشاره و گفت : از آذر سال گذشته تاکنون ۱۵ مورد از این نقاط حادثه خیز را رفع کردیم و ۱۶ مورد دیگر را در مرحله پیمان سپاری داریم.

او گفت : با این اقدامات ۵۳ درصد نقاط حادثه خیز استان را رفع کردیم و در برنامه داریم تا سال آینده نیز مابقی نقاط را حذف کنیم.

کرمی به تشریح عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طی یکسال گذشته پرداخت و گفت: طی این مدت ۹.۵ تن کالا و چهار میلیون مسافر در جاده‌های استان جابجا شد.

او حجم ترانزیت کالا از مرز‌های استان را هم ۱.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: همچنین ۴۶۸ هزار مسافر از مرز‌های استان طی این یکسال تردد کردند.

او لکه گیری آسفالت ۱۳۴ کیلومتر از راه‌های استان، خط کشی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان، نصب ۴۴ کیلومتر نیوجرسی و رفع ۸۴ نقطه دوربرگردان حادثه خیز را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال گذشته اعلام کرد.

کرمی از آمادگی کامل راهداری استان برای زمستان پیش رو خبرداد و گفت: ۴۹ اکیپ راهداری با ۴۸۰ نفر راهدار ثابت و ۳۲۵ دستگاه برف روب طی زمستان امسال در راه‌های مواصلاتی استان مستقر خواهند بود.

او گفت: همچنین ۳۲ هزار تن شن و هفت هزار تن نمک خریداری کرده‌ایم تا در زمان بارش برف از آن‌ها استفاده کنیم و اختلالی در تردد‌ها بوجود نیاید.

 مراد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بابیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران فوت کردند، گفت: ۱۰ درصد از این فوتی‌ها مربوط به ناوگان بار و مسافر کشور بود.

او کمترین آمار فوتی‌های ناوگان بار و مسافر در جاده‌های ایران مربوط به استان کرمانشاه دانست و گفت: خوشبختانه در سطح استان همراهی و همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد و رانندگان ناوگان حمل و نقل نیز به توصیه‌های پلیس بخوبی عمل می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تمام تلاشمان را در چندسال اخیر بکار گرفته‌ایم تا خدماتی که به رانندگان می‌دهیم به کمترین زمان ممکن کاهش پیدا کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.