شمار کشته شدگان درگیری‌های اخیر میان معترضان به قانون شهروندی هند و پلیس به ۲۱ نفر افزایش یافت.

افزایش شمار قربانیان اعتراضات هند به ۲۱ نفربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن امروز (شنبه) به راهپیمایی‌های اعتراض آمیز علیه قانون جنجالی تابعیت در هند پیوستند.

شمار تلفات ناشی از این اعتراضات و ناآرامی‌ها از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون، به ۲۱ تن رسیده است. یکی از دلایل افزایش ناگهانی شمار تلفات این بود که در روز جمعه تظاهرات در استان «اوتار پرادش»، که پرجمعیت‌ترین استان هند است، به خشونت کشیده شد و دست کم یازده تن در آن اعتراضات- از جمله یک پسر هشت ساله که زیر دست و پا له شده بود- کشته شدند. در روز شنبه نیز یکی دیگر از معترضان در شهر «رامپور» در استان اوتار پرادش، کشته شد.

یکی از مقامات پلیس اوتار پرادش به خبرگزاری فرانسه گفت: تظاهرکنندگان به سوی نیرو‌های پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و مأموران پلیس و نیرو‌های امنیتی هندی نیز با گاز اشک آور و باتون به آن‌ها پاسخ می‌دادند و تلاش می‌کردند معترضان را به این شیوه متفرق کنند.

از ۱۱ روز پیش، زمانی که پارلمان هند قانون جنجال برانگیز شهروندی را تصویب کرد، اعتراضات در سرتاسر هند شعله ور شده است. منتقدان می‌گویند: این قانون جدید علیه مسلمانان تبعیض قائل می‌شود و بخشی از برنامه‌های ملی گرایانه و هندوی «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور، است. این در حالی است که حزب نارندرا مودی این ادعا را رد کرد.

نیرو‌های پلیس تاکنون شمار بسیار زیادی از معترضان را دستگیر کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار