عضو شورای شهر تهران گفت:خیابان ۳۰ تیر با خیابان‌های جمهوری و میرزاکوچک خان به چهارراه ادیان شهری شهرت دارد.

لزوم توجه به خیابان ۳۰ تیر به عنوان نماد تعامل ادیان توحیدیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران صبح امورز در تذکر پیش از دستور خود که در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: پیشاپیش ۴ دی ماه که مصادف با ۲۵ دسامبر جشن کریسمس است را به همشهریان ارامنه تهران در شورای خلیفه گری ارامنه تبریک می‌گویم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران شهری برخوردار از تنوع فرهنگی قومی و مذهبی است که در آن پیروان ادیان توحیدی در کمال آرامش و تعامل با هم زندگی می‌کنند، گفت: در تهران مردمانی هستند که با مذاهب و عقاید مختلف و مجموعه‌ای از مراکز مذهبی شان همه در یک نشانی مشترک جمع شده اند.

فراهانی افزود: خیابان ۳۰ تیر با خیابان‌های جمهوری و میرزاکوچک خان به چهارراه ادیان شهری شهرت دارد.

او با بیان اینکه پیروان ادیان گوناگون سال‌ها است که در این خیابان و در کنار هم در کمال آرامش زندگی می‌کنند، گفت: خیابان ۳۰ تیر شامل نیایش‌گاه‌های ادیان گوناگون بوده و مسجد، کنیسه، آتشکده و کلیسایی با قدمتی بیش از خود را در یک جا جمع کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در این خیابان مسیحیان و ارمنه به کلیسا، کلیمیان به کنیسه، زرتشتیان به آتشکده و مسلمانان به مسجد می‌روند.

فراهانی افزود: خیابان ثروت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و انسانی عظیمی است که ما باید قدردان برخورداری بقا آن بوده و در مسیر بهره برداری از این ظرفیت برای توسعه پایداری شهری گام برداریم، نه اینکه این ظرفیت را به فراموشی سپرده و دلخوش به ایجاد گذر غذا یا احیای زیست شبانه شهری در بخشی از این خیابان باشیم.

او خاطرنشان کرد: بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه درباره لزوم توجه به خیابان ۳۰ تیر به عنوان نماد تعاومل پیروان ادیان توحیدی در تهران تذکر می‌دهم.

اظهار کرد: انتظار دارم با مشارکت و تعامل با انجمن‌ها و تولیت اماکن دینی در این خیابان زمینه‌های مرمت و نگهداری مطلوب و بازدید گردشگران از این آثار ملی فراهم کرد و با اقدام موثر آقای حناچی شهردار تهران به جلب مشارکت هرچه بیشتر همشهریان به ویژه پیروان ادیان توحیدی شاهد تحقق تهران شهری برای همه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار