حسین فلاح نژاد، سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در خصوص راه اندازی و فعالیت این سامانه از سوی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون بخش تعاون به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان و اعضای شرکتها و اتحادیههای تعاونی و نیز متقاضیان تشکیل شرکتها و اتحادیههای تعاونی از سوی وزارت تعاون کار راه اندازی شده است.
فلاح نژاد افزود: با توجه به این که سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور از آبان سال جاری به بهرهبرداری رسیده، بنابراین تشکیل تعاونیها و اتحادیهها از طریق سامانه مذکور بدون نیاز به مراجعه متقاضی به ادارات و به صورت خدمت الکترونیکی انجام میشود.
او با اشاره به این که باید مراحل تشکیل تعاونی تا صدور موافقت نامه تشکیل از مسیر این سامانه و امور مربوطه به صورت غیر حضوری انجام شود، گفت: کاهش مراجعه فعالان بخش تعاونی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهداف فعالیت این سامانه است.
سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه استان افزود: مجموع زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان و بررسی مدارک آنها به وسیله سامانه مذکور نباید از پنج روز کاری تجاوز کند و این موضوع به صورت آنلاین بررسی میگردد وباید در این حوزه هماهنگی لازم با ادارات ثبت به عمل آید.
فلاح نژاد افزود:سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir در دسترس متقاضیان و تعاونگران استان است که میتوانند با مراجعه به آن امور بخش تعاون را پیگیری کند.
شایان ذکر است در حال حاضر ۹۲۰ تعاونی فعال در استان در حوزههای مختلف تخصصی در حال فعالیت هستند و زمینه ساز اشتغال در بخش تعاون استان است.
انتهای پیام/خ.خ