رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: دانشجوی مهابادی کتاب "راهنمای هکر‌ها در تست نفوذپذیری وب" را ترجمه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: محمدامین ندا، دانشجوی اهل این شهرستان، کتاب "راهنمای هکر‌ها در تست نفوذپذیری وب" را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه کرد. 

او افزود: کتاب «The web application hacker's handbook» که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه امنیت وب سایت در سال ۲۰۱۵ بود، توسط این دانشجوی مهابادی در قالب چهار جلد ترجمه شده است.

جوانبخت گفت: این کتاب علمی توسط دو نویسنده آمریکایی به نام‌های دافید استوتارد «Dafydd stuttard» و مارکوس پینتو «Marcus pinto» تألیف شده بود.

او تصریح کرد: محمدامین ندا، این کتاب را در قالب ۱۲ فصل و یکهزار و ۲۰۰ صفحه تحت عنوان «هکر‌ها در تست نفوذ برنامه‌های تحت وب» به چاپ رسانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد افزود: با توجه به اینکه این کتاب به صورت تخصصی در باره موارد امنیتی در بحث وب سایت‌ها تألیف و ترجمه شده، ویژه افراد حرفه‌ای و مرتبط با بحث مواجهه با هکرهاست.

او اضافه کرد: این کتاب به کشف و بهره برداری از نقص‌های امنیتی که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی تحت وب وجود داشته باشد، پرداخته و با مطالعه این کتاب می‌توان از حملاتی که ممکن است به وب سایت یا اپلیکیشن تحت وب شما شود، مطّلع و امنیت برنامه ارتقا یابد.

جوانبخت، با اشاره به اینکه این اثر نخستین ترجمه "محمدامین ندا" است، افزود: شمارگان چاپ اول این کتاب یکهزار برای هر جلد جلد بوده و توسط انتشارات زانکو بوکان منتشر شده است.

محمدامین ندا هم اکنون دانشجوی ارشد رشته IT دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و عضو انجمن نخبگان کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.