با موافقت نمایندگان مجلس، شهرداری‌ها موظف به تأمین منابع مالی برای ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی شدند.

شهرداری‌ها موظف به تأمین منابع مالی برای ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت عصر امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیردولتی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه با اصلاح ماده ۲ آن موافقت کردند.

براساس این اصلاح؛ دولت مجاز است در هر سال در بودجه سنواتی به‌ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مازاد بر الگوی مصرف در قبوض مشترکان پرمصرف برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دارای پروانه مجاز درصدی از منابع موضوع ماده ۵ حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۹۴ را به عنوان تعرفه پسماند تعیین کند تا صرفاً برای خرید برق تولیدی از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی هزینه شود.

همچنین نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده ۳ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به موجب اصلاح ماده ۳ این لایحه؛ شهرداری‌های حوزه تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی موظفند براساس ضوابط و در چارچوب قانون مدیریت پسماند‌ها مصوب ۲۰ اردیبهشت ۸۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی و سایر قوانین مصوب شورای اقتصاد بخشی از منابع مالی لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات مذکور را به‌عنوان «هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحویلی» پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت اعتبارات تعهدشده توسط شهرداری‌ها، دولت می‌تواند نسبت به پرداخت آن از محل منابع مالی پیش‌بینی‌شده برای همان شهرداری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار