نماینده ولی فقیه در خوزستان از اعزام ه‍یئتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور بررسی و برطرف کردن مسائل و مشکلات به استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص آبگرفتگی‌هایی که در بارندگی اخیر گریبان اهواز، آبادان و کارون را گرفت، گفت: خوزستان در چند سال اخیر جزء استان‌هایی است که بیشترین بحران را داشته است.

او اظهار داشت: باتوجه به سیلابی که  ابتدای امسال در استان اتفاق افتاد، لازم بود تا مسئولان با جدیت بیشتری به هشدار‌های سازمان هواشناسی توجه می‌کردند.

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: وقوع بارندگی شدید در اهواز از ۲ هفته قبل پیش‌بینی‌شده بود و کارشناسان سازمان هواشناسی اخطار داده بودند که حجم گسترده‌ای از باران در شهر‌های خوزستان خواهیم داشت.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان به مناطق آبگرفته خوزستان و اهواز اشاره کرد و افزود: در مناطق مرکزی و حاشیه این کلانشهر و شهر‌های آبادان و خرمشهر شاهد بارش مقادیر زیادی از باران بودیم، اما نباید این حجم از بارندگی‌ها سبب بروز چنین خسارت‌هایی به مردم می‌شد.

امام‌جمعه اهواز ادامه داد: در سایر استان‌ها شاهد بارش باران با مقادیری بیش از بارش‌های خوزستان هستیم، اما خسارت‌های این‌چنینی بر جای نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد درخصوص جبران خسارات آبگرفتگی اخیر بیان داشت: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام علاوه بر بسته‌های حمایتی که برای مردم ارسال کرد هیئتی را به خوزستان و اهواز فرستاد تا مشکلات را احصا و آن‌ها را برطرف کنند.

او اذعان داشت: با توجه به گستردگی و شدت بارش‌های اخیر بیش از ۲۰ منطقه با بحران شده و همچنان برخی از مناطق با آن درگیر هستند.

امام‌جمعه اهواز بیان کرد: مناطقی مانند شهرک دانشگاه، کوی معین زاده، بهارستان، کوی علوی و شهر کوت عبدالله نیز تا شب گذشته درگیر این بحران بودند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به‌ضرورت تأمین کمک‌های مالی به مردم خسارت‌دیده، عنوان کرد: از آنجا که تعداد زیادی از لوازم خانگی مردم از بین رفت و به‌شدت متضرر شدند دولت باید همان‌گونه که در جریان سیل ورود کرد و بخشی از خسارت‌ها جبران شد به مسئله اخیر نیز ورود کرده و مشکلات مردم را برطرف کند.

او افزود: در اتفاق اخیر انتظار می‌رود آب‌های سطحی به‌طور کامل جمع‌آوری و لجن‌های باقی‌مانده پالایش شود. همچنین براساس نیاز‌های موجود امکان‌سنجی صورت بگیرد تا خسارات حاصل از آب‌گرفتگی جبران شود.


بیشتر بخوانید:تصویب بودجه ۱۲۸۰ میلیارد تومانی دولت برای مناطق سیل زده خوزستان


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.