نماینده مردم تهران گفت: فاصله عدالت جنسیتی میان مردان و زنان در ایران هم ردیف کشور‌های عقب افتاده دنیاست و ارتقاء وضعیت زنان در دولت روحانی انجام نشده است.

وضعیت زنان در وزارت علوم اسفبار استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان سوال خود از وزیر علوم پیرامون تبعیض در جذب فارغ التحصیلان زن به عنوان هیئت علمی گفت: طبق برنامه ششم دستگاه‌های اجرایی موظف به رعایت اهداف سند چشم انداز و بهره‌برداری از سرمایه انسانی زنان و تقویت جایگاه سازمانی آنها در دستگاه‌ها هستند.

او افزود: آقای وزیر علوم شما چند معاون زن دارید؟ وزارت علوم از جمله وزارتخانه‌هایی است که زنان توانمند و با سابقه‌ای در آن حضور دارند و ما انتظار داریم تا زنان توانمند به کار گرفته شوند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آمار بین‌المللی ایران را جزء ۴ کشور پایانی قرار می‌دهد به این معنا که فاصله عدالت جنسیتی میان مردان و زنان در ایران هم ردیف کشور‌های عقب افتاده دنیاست و ارتقاء وضعیت زنان در دولت روحانی نیز انجام نشده است لذا اگر به وزیر اجازه به کارگیری زنان داده نمی‌شود باید این موضوع را اعلام کند در حالی که زنان عاملان توسعه هستند.

سلحشوری بیان کرد: به نظر می‌رسد وزارت علوم در دانشگاه‌هایی که هیئت علمی زن بوده را حذف کرده است تا فاصله حفظ شود و آمار مخدوش ۲۰ درصد زن هیئت علمی را به ما ارائه کند.

او ادامه داد: طبق آمار ارائه شده در کل وزارت علوم ۶ مسئول زن مشغول انجام وظیفه هستند و به نظر می‌رسد که وضعیت زنان در این وزارتخانه به شدت اسفبار است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: دانشجویان انجمن‌های اسلامی به شدت تحت فشار هستند و مجوز‌های لازم برای آن‌ها صادر نمی‌شود چندی قبل هم انجمن اسلامی آزاد کرمان به دلیل واکنش نشان دادن به توهین‌هایی که به آقایان ظریف و روحانی شده بود کتک خوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار