مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: انیمیشن دینگالو با تکنیک نقاشی متحرک دوبعدی در صدا و سیمای فارس در مرحله تولید است.

داورپناه مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه انیمیشن دینگالو با تکنیک نقاشی متحرک دوبعدی در صدا و سیمای فارس در مرحله تولید است، اظهار کرد: داستان این انیمیشن، شخصیت اصلی کودکی است که دچار اختلال سندرم داون است.

او ادامه داد: این نارسایی توانایی کودکان درگیر را تا ۵۰ درصد از دیگر کودکان عادی پایین می‌آورد.

داورپناه با بیان اینکه او سعی دارد بر این ناتوانی فایق آید، تصریح کرد: سندرم داون به صورت شخصیتی خیالی (دینگالو) همیشه با او همراه است.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه دیگران به علت نداشتن شناخت یا از او می‌ترسند یا او را با مسخره کردن آزار می‌دهند، گفت: در پایان بچه‌ها به کمک شخصیت اصلی آمده و با هم دنیای شادی را رقم می‌زنند.

داورپناه افزود: این انیمیشن با دستمایه قراردادن یکی از نارسایی‌های انسان تلاش می‌کند به مخاطب یادآوری کند که کمبود‌های هر فرد نباید در برخورد دیگران با او تاثیر منفی داشته باشد، بلکه همگی باید با همدردی و کمک به همنوع در برگرداندن او به زندگی عادی تلاش کنند.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: پیمان دهقانی، تولید انیمیشن دینگالو، نوشته احمد اکبرپور را از پارسال به عنوان انیماتور، طراح شخصیت و زمینه و کارگردان و به سفارش صدا و سیمای مرکز فارس در دست تهیه دارد که حدود یکماه دیگر آماده پخش می‌شود.

او با بیان اینکه این انیمیشن در تکنیک دوبعدی فول فریم است که به صورت دیجیتال طراحی و نقاشی متحرک می‌ شود، تصریح کرد: در این شیوه طراحی و رنگ آمیزی و انیمیت در محیط رایانه و در نرم افزار‌های انیمیشن و به کمک قلم نوری انجام می‌پذیرد.

پیمان دهقانی در جشنواره‌های مختلف موفقیت‌هایی کسب کرده از جمله: جایزه اول افتخار سبز بسیج مراکز و جایزه بهترین فیلمنامه تولیدات مراکز ۱۳۸۰ با فیلم صبح بخیر آفتاب، تولید مرکز بوشهر به عنوان نویسنده و کارگردان، دیپلم افتخار جشنواره استونی و جایزه جشنواره فیلم پلیس ۱۳۸۳ با فیلم رویای کودکی به عنوان نویسنده و کارگردان و انیماتور. تولید شده در انجمن سینمای جوانان شیراز، دیپلم افتخار جشنواره استونی و جایزه جشنواره فیلم پلیس ۱۳۸۳ با فیلم کدام طرف به عنوان نویسنده و کارگردان و انیماتور. تولید شده در انجمن سینمای جوانان شیراز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار