رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دیواندره گفت: با همکاری مردم و عاملان زکات در این شهرستان بیش از ۲۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ایازی گفت: یک میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده به امور نیازمندان، ۱۰ میلیارد ریال سهم فقرا و سه میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال هم صرف پروژه‌های عام المنفعه شده است.

وی با بیان اینکه باقی مانده این مقدار زکات برای توانمند سازی مددجویان هزینه شد، ابراز امیدواری کرد امسال شورای زکات با کمک بیشتر اعضا و مردم بتواند بیش از تعهداتش در خصوص جمع آوری این فریضه مهم الهی عمل کند.

ایازی با اشاره به احیای فریضه زکات در جامعه تاکید کرد: برای تحقق این موضوع مهم، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش بسزایی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مختلف جامعه داشته باشند.

وی یادآور شد: جمع آوری گندم از کشاورزان، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ و روحانی به روستاها، گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست‌های شورای زکات، ارسال پیامک تبلیغی، برگزاری آیین‌های خاص با هدف بیان جایگاه دینی زکات و فعالیت‌های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله کار‌های شورای زکات دیواندره است.

رییس کمیته امداد دیواندره اضافه کرد:جذب ۱۰ مبلغ روحانی و تشکیل شورای زکات در ۱۴۲ روستا از دیگر برنامه‌های شورای زکات این شهرستان در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار