رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار:

شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده زنگوله بال در بیله سوار دستگیر شد

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده زنگوله بال در بیله سوار دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک نفر متخلف شکار غیرمجاز پرنده حمایت شده زنگوله بال را دستگیر کردند.

او افزود: این شکارچی متخلف که با استفاده از یک قبضه اسلحه شکاری دولول، اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه پرنده حمایت شده زنگوله بال در اراضی بیله سوار نموده بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار دستگیر شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار بیان کرد: ادوات جرم شامل یک قبضه سلاح شکاری دولول و همچنین لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده زنگوله بال ضبط و پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

برزگر گفت: در یک ماه گذشته تعداد ۸ مورد تخلف شکار غیر مجاز پرندگان حمایت شده و عادی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار کشف شده که طی آن ۱۳ نفر از متخلفین شکار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر و در سالجاری با انجام گشت و کنترل‌های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی در این خصوص، وضعیت جمعیتی گونه‌های پرندگان حمایت شده مهاجر و بومی رو به بهبودی می‌باشد.

شهرستان بیله سوار بدلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده مهاجر و بومی می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.