جلسه توجیهی نمایش بومی- محلی «جشن بهاران» در محل پلاتو شهید حیاری شوش برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به همت گروه نمایش «اندیشه» وابسته به انجمن هنر‌های نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش جلسه توجیهی نمایش بومی- محلی جشن بهاران در محل پلاتو شهید حیاری برگزار شد.

محمد دیناروند کارشناس هنری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش گفت: اگر نمایش‌های کوتاه و خیابانی این گروه را نیز در نظر بگیریم باید بگوییم که این گروه طی سی سال فعالیت هنری خود هر ساله ۲ نمایش را تولید کرده است و به جرأت می‌توان گفت این یک آمار منحصر به فرد نه فقط در شوش بلکه در سطح استان است.

دیناروند بیان داشت: با توجه به تنوع گویش‌ها و وجود قومیت‌های مختلفی از جمله «لر- عرب- بختیاری-دزفولی» در شهرستان و با توجه به اینکه شوش به شهرستان رنگین کمان اقوام معروف است، لذا لزوم توجه خاص و تولید نمایش‌های بومی – محلی در این شهرستان بیشتر باشد.

کارشناس هنری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش تصریح کرد: گروه تئاتر اندیشه از همان اول در جهت تولید این گونه نمایش‌ها نگاه ویژه و نیز دغدغه داشته و نسبت به سایر گروه‌های نمایشی این شهرستان تولید نمایش بومی - محلی داشته است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به نمایش های: مردآزما، سرخ باد، قهوه خانه‌ی مه سیی، ماه بانو و حتی نمایش منجلی و شاه طلا و منجلی به فرنگ می‌رود اشاره نمود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار