سد قیزقلعه در شهرستان دشتی با دستور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) در ابتدای جلسه مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر، دستور آغاز بهره برداری از سد قیزقلعه را در شهرستان دشتی از طریق ویدئو کنفرانس صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از دست اندرکاران ساخت این سد، گفت: وزارت نیرو اقدامات مهمی در بخش آب به ویژه در استان بوشهر انجام داده و پیام طرح‌های افتتاح شده امروز در بخش کشاورزی و آبیاری نوین نیز بیانگر توجه ویژه این استان به کمبود منابع آب و استفاده بهینه از آب است.

جهانگیری افزود: افتتاح سد قیز قلعه کمک شایانی به توسعه استان بوشهر و به ویژه شهرستان دشتی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز که در محل سد قیز قلعه حضور داشت در گزارشی با اشاره به افتتاح یک سد در هر ۴۵ روز در کشور در دولت تدبیر و امید، گفت: با توجه به هزینه‌های شیرین سازی آب دریا، این سد با گردآوری سیلاب‌های روان در همین بارش‌های هفته گذشته توانسته یک سوم از هزینه‌های ساخت خود را برگرداند و در آینده سهم ویژه‌ای در افزایش عملکرد بخش کشاورزی داشته باشد و مانع از فرونشست دشت‌ها در منطقه شود.

سد قیز قلعه با آب قابل تنظیم سه میلیون متر مکعب، مخزن ۱.۲میلیون متر مکعب، از نوع آر سی سی بتن غلطکی به ارتفاع ۲۵.۵ متر با هدف بهبود آبخوان‌داری اراضی پایین دست و بهبود اراضی هزارو ۴۰۰ هکتاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت پلنگ اجرا شده‌است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.