وزیر خارجه آمریکا از کشور‌های اروپایی خواست شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو سی اس ان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از کشور‌های اروپایی خواست شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را به رسمیت بشناسند.

بر این اساس، پمپئو اعلام کرد: اتحادیه اروپا به مانند واشنگتن، شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری را به عنوان اراضی اسراییلی به رسمیت بشناسد. فدریکا موگرینی، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مخالفت خود با شهرک سازی‌های اسراییل، کار نادرستی انجام داد.

وی افزود: واقعیت این است که نگرش حقوقی اتحادیه اروپا درباره شهرک‌های اسراییلی در کرانه باختری ناصحیح است. ما امیدواریم که اروپایی‌ها به تفسیر درستی که ما از شهرک‌های اسراییلی داریم برسند!

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما امیدواریم تمامی کشور‌های جهان از جمله کشور‌های اتحادیه اروپا حقوق اساسی اسراییلی‌ها درباره اراضی کرانه باختری را به رسمیت بشناسند.

وزیر خارجه آمریکا چند هفته قبل اعلام کرد دولت ترامپ شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را مغایر با قوانین بین المللی نمی‌داند.

مایک پمپئو قرار است در انتخابات مجلس سنا شرکت کند. لابی‌های صهیونیستی در آمریکا بسیار قدرتمند هستند و هر کسی که بخواهد در این کشور به قدرت برسد به حمایت این لابی‌ها نیاز دارد. از آنجا که کارزار انتخاباتی در آمریکا بسیار پرهزینه است، لابی‌ها وظیفه حمایت مالی از نامزد‌های انتخابات را برعهده می‌گیرند. جان مرشایمر، سردمدار تفکر رئالیسم تهاجمی، لابی صهیونیستی آیپک را دومین لابی قدرتمند آمریکا می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
هی مایک: تو اگر بیل زنی زمین باغ خودت را بیل بزن تو را چه به امر و نهی دیگران؟!! هان؟!! تو برو راه حلی برای استیضاح ترامپ و "اکراین گیت ترامپ"پیدا کن................
آخرین اخبار