سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهور شیلی با امضای قانونی با برگزاری همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی، موافقت کرد.

سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهور شیلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهور شیلی قانونی را که به برگزاری همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی شیلی در روز ۲۶ آوریل مجوز می‌دهد، امضا کرد.

قانون اساسی کنونی شیلی میراث دوران آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی است.

رئیس‌جمهور شیلی هنگام امضای این قانون اعلام کرد ”این اصلاحیه راه را باز و برای یافتن توافقی بزرگ درباره قانون اساسی تبیین می‌کند.

پلیس شیلی روز شنبه در درگیری شدید و خشونت‌بار با تظاهرکنندگان در اطراف میدان ایتالیا در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی با حضور شمار زیادی از نیرو‌های ضد شورش برخورد کرد.


بیشتر بخوانید: محکومیت سرکوب تظاهرات در شیلی از سوی سازمان ملل


این در حالی است که پلیس شیلی برای سرکوب معترضان در تظاهرات ضد دولتی در روز جمعه نیز در اعتراض به تاخیر در مذاکرات برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور از گاز اشک آور، ماشین‌های آب پاش و گلوله‌های واقعی استفاده کرده بود.

تغییر قانون اساسی یکی از مطالبات اصلی است که در جریان تظاهرات اجتماعی ابراز شده است. شیلی از دو ماه پیش، با بحران اجتماعی روبرو است به طوری که از زمان آغاز جنبش اعتراضات اجتماعی و تظاهرات در این کشور آمریکای جنوبی تاکنون ۲۴ تن کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار