رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: کار پایش مناطق آبگرفته استان خوزستان انجام شد و تا کنون هیچ گونه بیماری یا مشکل بهداشتی در این زمینه گزارش نشده است.

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: پس از بارندگی‌های شدید و آبگرفتگی معابر نظارت‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها در مناطقی که دچار آبگرفتگی بودند، آغاز و اکیپ‌های بهداشت محیط و کارشناسان به مناطق هدف اعزام شدند.

او با بیان اینکه کار بررسی آب آشامیدنی، کلرسنجی، نمونه گیری شیمیایی، میکروبی و تست‌های لازم به سرعت انجام گرفت،افزود: تاکنون هیچ گونه بیماری یا مشکلی در زمینه سلامت شهروندان این مناطق نداشتیم.


بیشتر بخوانید: خیابان‌های اهواز آهک پاشی شود/وبا و سالک در کمین اهوازی‌ها


شریفی بیان داشت: آهک پاشی معابر و مناطق مذکور در دست انجام است و همچنین اکیپ‌هایی متشکل از بازرسان در طول روز ۳ مرتبه کلر آب را بررسی می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: اقلام دارویی مورد نیاز تامین شده و ما آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع بیماری را داریم همچنین گروه‌های بیمار یاب در مناطق نظارت کافی را دارند.

این مقام مسئول گفت: با همکاران حوزه پسماند نیز هماهنگی‌های لازم برای دفع بهداشتی پسماند‌ها صورت گرفته و جای نگرانی نیست همچینین نظارت‌های کافی در خصوص حفظ سلامت مادران باردار، شیرده، سالمندان و کودکان مناطق دچار آبگرفتگی شده ، صورت گرفت.

او ادامه داد: نشست اضطراری در محل فرمانداری اهواز با حضور مسئولان مناطق آبگرفته در حال برگزاری است و الزامات مورد نیاز در این زمینه به آن‌ها ارائه می‌شود.

شریفی اظهار کرد: سلامتی مردم خط قرمز ما است و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی صورت نمی‌گیرد و اگر موردی از بیماری یا مسئله‌ای در زمینه بهداشت افراد و محیط مشاهد شود حتما رسیدگی و اطلاعات لازم رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.