مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تعهد ۴۵۹۰ نفری استان در سال ۹۸ برای حضور در کلاس‌های سواد آموزی گفت: در سالجاری ۲۳۰۳ نفر در کلاس‌های سواد آموزی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های هفته سواد آموزی گفت: یکم تا هفتم دی ماه در سطح کشور برنامه‌های هفته سواد آموزی برگزار می‌شود.

او با اشاره به ۴۰ سالگی تاسیس نهاد سواد آموزی در کشور افزود: در سال ۵۶ در استان سمنان قریب به ۶۰ درصد باسواد وجود داشت که در حال حاضر این رقم به ۸۵ و نیم درصد افزایش یافته است.

دستورانی با اشاره به مشکلات شناسایی افراد بی سواد و کم سواد استان با توجه به گستردگی و پهناور بودن استان اظهار داشت: سند راهبردی سواد آموزی استان تدوین شده و تا افق سال ۱۴۰۴ وضعیت استان در خصوص حرکت به سمت ریشه کن کردن بی سوادی در استان ترسیم شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سند شتاب سواد آموزی شهرستان میامی آماده شده و تدوین این سند برای شهرستان آرادان نیز در دستور کار قرار دارد.

او  با اشاره به ثبت نام ۷۵۰ نفر از اتباع خارجی در سال جاری در کلاس‌های سواد آموزی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان دی ماه تعداد ثبت نام کنندگان در کلاس‌های سواد آموزی استان به ۴۳۳۰ نفر برسد.

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در خصوص تشریح برنامه‌های هفته سواد آموزی در استان گفت: از جمله برنامه‌هایی که در این هفته در سطح استان انجام می‌شود تجلیل از فعالان حوزه سواد آموزی استان که در طول این ۴۰ سال خدماتی در این حوزه ارائه کردند است.

او افزود: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و تجلیل از تعدادی از مدیران پیشین سواد آموزی استان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در این هفته است.

دستورانی در ادامه تشریح برنامه‌های هفته سواد آموزی در استان تصریح کرد: حضور در کلاس‌های سواد آموزی در سطح استان و آشنایی با مشکلات آن‌ها از برنامه‌های دیگر در این هفته است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار