وزیر خارجه چین گفت پکن از آمریکا و کره شمالی خواسته‌ است به توافق‌های پیشین پایبند بمانند و برای دست‌یابی به صلح پایدار نقشه راهی تهیه کنند.

چین: از آمریکا و کره شمالی خواستیم به روند صلح پیشین ادامه دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، امروز گفت: از آمریکا و کره شمالی خواسته‌ایم به توافق‌های پیشین خود پایبند بمانند و برای مذاکرات عاری‌سازی هسته‌ای و برقراری صلحی پایدار در شبه‌جزیره کره یک نقشه راه تهیه کنند.

وانگ در مصاحبه‌ای با روزنامه «پیپل دیلی» در این خصوص گفت: «اخیرا دور جدیدی از تنش‌ها در شبه جزیره کره روی داده است که عمدتا ناشی از آن است که بیانیه مشترکی که در اجلاس سنگاپور میان کره شمالی و آمریکا به دست آمد به طور رسمی به اجرا گذاشته نشده و نگرانی‌های مشروع پیونگ یانگ جدی گرفته نشده است.»

او در ادامه افزود پکن و مسکو پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای حمایت از روند صلح و جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده‌اند. وانگ اضافه کرد: «در این زمینه، چین از آمریکا خواسته است تا هرچه سریعتر برای تحقق آنچه در سنگاپور توافق شده است اقدامات مشخصی را انجام دهد. ما کره شمالی و آمریکا را تشویق می‌کنیم تا یک نقشه راه عملی برای ایجاد یک صلح دائم و عاری‌سازی کامل هسته‌ای در شبه‌جزیره کره ارائه دهند. چین همچنان به نقش سازنده خود برای دستیابی به این هدف ادامه خواهد داد.»

در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سنگاپور با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اجلاسی را برگزار کرد که نتیجه آن بیانیه مشترکی بود که در آن دو طرف متعهد شدند برای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره اقداماتی را انجام دهند. با این حال، مذاکرات این دو کشور در ماه اکتبر که هیئت پیونگ یانگ از گفتگو‌های سوئد خارج شدند به بن‌بست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار