رییس دانشگاه دامغان گفت: طبق تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه دامغان با شرکت ملی نفت، پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته زمین‌شناسی باید به سمت حل مشکلات شرکت نفت هدایت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالعلی بصیری رییس دانشگاه دامغان گفت: امضای این تفاهم نامه با حضور سیدصالح هندی، مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران و ریاست دانشگاه انجام گرفت که این اقدام، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزه نفت ایران است.

او افزود: در بند‌های تفاهم نامه، ۲ طرح کوتاه مدت و چند طرح بلندمدت برای همکاری مشترک درنظرگرفته شد.

بصیری بیان کرد: تقاضا محور شدن پایان نامه دانشجویان یکی از نکات مهم و کلیدی است که با برقراری این تفاهم‌نامه، پایان نامه دانشجویان در راستای حل مسائل مربوط به شرکت نفت سوق می‌یابد و از حالت تئوری خارج می‌شود.

رییس دانشگاه دامغان ادامه داد: طرف قراداد اصلی این تفاهم نامه، دانشجویان و استادان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه دامغان هستند.

او ابراز داشت: محدودیت زمانی برای این تفاهم نامه وجود ندارد و در قالب کلی، این طرح رویکرد پژوهشی مطالعاتی دارد.

بصیری به انجام فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی در راستای این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: با این تفاهم نامه، فرصت مطالعات برای ۲۱ نفر از اعضای هیات علمی دانشکده زمین شناسی نیز فراهم می‌شود که هرکدام به مدت ۶ ماه مامور می‌شوند تا در شرکت ملی نفت به کار گرفته شوند و از مسائل مرتبط بهره علمی ببرند.

رییس دانشگاه دامغان یادآور شد: این تفاهم‌نامه در بلندمدت، در قالب طرح‌های دانشجویی با موضوع تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و مطالعات جدید در حوزه اکتشافات انجام می‌شود.

او گفت: با این تفاهم نامه، دانشگاه می‌تواند در طرح‌های مناقصه‌ای شرکت نفت شرکت و زمینه کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی را برای دانشجویان و استادان فراهم کند.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.