بنابر اعلام یک نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و کودکان، بیش از ۶۰ درصد دختران افغانستانی به دلایل جنگ، ناامنی و فقر مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

ترک تحصیل دختران افغانستانی به علت ناامنی و فقربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد تحقیقاتی حقوق زنان و کودکان امروز با انتشار نتایج تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرد: شصت و سه درصد دختران افغانستانی قبل از پانزده سالگی ترک تحصیل می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی، چهل و هشت درصد مصاحبه شوندگان، جنگ و ناامنی و سی و یک درصد از آن‌ها فقر و آوارگی داخلی را عامل ترک تحصیل دختران افغان دانسته اند.

همچنین بیست و یک درصد دختران به دلایل آداب و رسوم ناپسند اجتماعی مجبور به ترک تحصیل شده اند. این نظرسنجی که بر اساس مصاحبه با بیش از هزار و سیصد نفر از دانش آموزان، والدین دانش آموزان و معلمان تهیه شده، می‌گوید: شصت درصد کودکان محروم از تحصیل در این کشور، دختران هستند.

شمار کودکان محروم از تحصیل در افغانستان حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام شده است. جنگ و ناامنی در حالی مهمترین علت ترک تحصیل دختران در افغانستان است که چندی قبل یونیسف اعلام کرد: روزانه به طور متوسط نه کودک در افغانستان کشته یا معلول می‌شوند. همچنین حدود دو میلیون کودک افغانستانی امنیت غذایی ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار