مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: ۲۳ هزار هکتار از مزارع میامی زیر کشت گندم و جو رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: ۲۳هزار و۲۲۰هکتار از مزارع شهرستان میامی زیر کشت پاییزه گندم، جو آبی و دیم رفته است.

او افزود: تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۰هزار و۷۵۰ گندم دیم در سطح شهرستان کشت شده است.

محمدی بیان کرد: از ابتدای فصل زراعی ۲هزارو ۴۰۰هکتارجو آبی و سه هزارو ۹۷۰هکتار بصورت دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: ۸۷۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال نیز به کشت کلزا، اختصاص یافت.

او با اشاره به اهمیت کشت گندم و خرید تضمینی آن از سوی دولت، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی این است که میزان تولید را در واحد سطح افزایش دهد.

محمدی با بیان اینکه کشت گندم در این شهرستان بیشتر بصورت مکانیزه انجام می‌گیرد، ابراز داشت: برداشت این محصول از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی تصریح کرد: نحوه کاشت و برداشت و کنترل ضایعات بصورت تمام وقت توسط ناظران و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

گندم، جو، آفتابگردان، انواع حبوبات، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می‌دهد.

امسال ۴۸ هزار تن گندم در شهرستان میامی تولید شد که ۵۰ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن‌ها در روستا‌ها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.