اردبیل میزبان مسابقات کشتی قهرمانی جوانان کشورمی شود

با بهره برداری سالن کشتی شماره ۲ سید حاتمی مجموعه ورزشی تختی، اردبیل سال آینده میزبان مسابقات جوانان کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل امروز در مراسم روز ملی ثبت احوال گفت: باتوجه به اتصال بیش از ۱۲۰ دستگاه اجرایی استان اردبیل به سامانه استعلام، دیگر نیازی به ارائه کپی اسناد هویتی در زمان مراجعه به دستگاه‌های اجرایی نیست.

او افزود: این طرح مهم در سطح کشور اجرایی شده است و طبق دستور استاندار اردبیل این طرح در چند روز گذشته در استان عملیاتی شد.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اردبیل گفت: به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده در رابطه با واردات بدنه کارت ملی، در صدور کارت ملی هوشمند با وقفه‌ای روبرو بودیم که خوشبختانه توانستیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و بدنه کارت ملی را در داخل کشور تولید کنیم.

رسولی ادامه داد: باتوجه به خودکفایی کشورمان در این حوزه، به‌زودی کارت ملی هوشمند صادر و به دست ثبت نام‌کنندگان استان اردبیل خواهد رسید و مردم استان تا زمان دریافت کارت ملی هوشمند خود، می‌توانند با برگه رسید ثبت نام کارت ملی، کلیه کارهای مربوط را در تمامی دستگاه‌‌های اجرایی پیگیری کنند.

او افزود: ثبت نام‌کنندگان کارت ملی هوشمند می‌توانند با وارد کردن کد دستوری #۴*۶۰۹۰* از وضیعت چاپ و صدور کارت ملی خود آگاه شوند.

رسولی تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۳۳ تولد در استان اردبیل انجام شده که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۱۰ نوزاد پسر متولد شده است و طبق آمار به ازای هر یک هزار نفر در استان ۱۶ تولد صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال اردبیل با اشاره به افزایش فوتی‌های استان نسبت به پارسال اظهار داشت: در هشت ماهه امسال در استان اردبیل ۴ هزار و ۶۱۶ مورد فوتی داشتیم که آمار فوتی‌ها نسبت به سال قبل ۲.۶ درصد افزایش یافته است و به ازای هر یک هزار نفر ۵ فوتی انجام شده و به ازای هر ۱۰۰ فوتی خانم، ۱۳۳ فوتی مرد اتفاق افتاده است.

او افزود: در مواقع عادی زمان صدور المثنی شناسنامه بیش از یک ماه طول می‌کشد که باتوجه به نزدیک بودن زمان انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی، صدور المثنی شناسنامه در اسرع وقت انجام می‌شود که جهت رأی دادن در انتخابات اصل شناسنامه و کارتی ملی یا رسید ثبت نام آن الزامی است.

رسولی گفت: ثبت احوال محور ایجاد اعتماد بین ملت و دولت است که با تلاش بی‌وقفه سعی بر افزایش و استحکام این اعتماد دارد و قدیمی‌ترین سازمان کشور، ثبت احوال است که برای کلیه ایرانیان داخل و خارج از کشور ‌در حال خدمت‌رسانی است.

او افزود: از اقدامات موثر سازمان ثبت احوال کشور می‌توان به طرح تعویض شناسنامه، صدور کارت ملی هوشمند، داده آمایی اسناد قدیمی و آرشیوسازی الکترونیکی اسناد اشاره کرد که برای ارائه‌ خدمات هرچه برای کلیه ایرانیان داخل و خارج از کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.