مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: مادر شهید خطیری، یک شی‌ء تاریخی به موزه گرمابه پهنه سمنان اهدا کرد ، این شیء قطعه کوزه سفالی قرمز رنگ مربوط به دوران تاریخی گذشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه مادر شهید خطیری، یک شی‌ء تاریخی به موزه گرمابه پهنه سمنان اهدا کرد، گفت: این شیء پس از بررسی و کارشناسی لازم در موزه گرمابه پهنه سمنان به معرض نمایش علاقه‌مندان و عموم قرار خواهد گرفت.

او بابیان اینکه این شیء در روستای لرد خطیر کوه شهمیرزاد وجود داشت، افزود: مادر شهید خطیری این شیء را در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی- فرهنگی و جلب مشارکت‌های اجتماعی به موزه پهنه سمنان تقدیم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه این شیء قطعه کوزه سفالی قرمزرنگ مربوط به دوران تاریخی گذشته است، ابراز داشت: اقدام شایسته مردم در اهدای اشیای یافت شده به موزه می‌تواند به حفظ و حراست بهتر آثار منتهی شود و یا حتی در مواقعی سرنخ‌هایی را از زندگی دوران گذشته در اختیار کاوشگران قرار دهد.

جمال با تأکید بر لزوم مشارکت‌های اجتماعی اضافه کرد: روستای لرد خطیر کوه در ۴۵ کیلومتری شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد واقع‌شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.