دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و کمیته امداد استان کرمان به‌منظور مشارکت مالی در ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان آسیب‌دیده از سیل فروردین تفاهم نامه امضا کردند.

امضا تفاهم نامه همکاری کمیته امداد ودانشگاه آزاد کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه تهیه مسکن برای نیازمندان را امری مهم و یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: ساخت مسکن برای مددجویان نقش مهمی در توانمندی خانوار‌های تحت حمایت دارد که امیدواریم با مشارکت خوب خیران بتوانیم قدم‌های مثبتی در جهت حل مشکل مسکن مددجویان برداریم.

اوبه آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیش از ۱۰۲ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

صادقی به برگزاری همایش رویش اراده‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط کمیته امداد استان کرمان اشاره و بیان کرد: این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از فرزندان خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد استان که با حمایت‌های این نهاد مدارج عالی را طی کرده و امروز در مسئولیت‌های مهمی مشغول به خدمت هستند برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۵۷۵ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: این نهاد به‌منظور حمایت از این ایتام و کمک به آن‌ها طرح هر کارمند حامی یک یتیم را اجرا کرده که امیدواریم با مشارکت خوب خیران و جذب حامی برای این ایتام بتوانیم گوشته‌ای از مشکلات مادی و معنوی آن‌ها را برطرف کنیم.

صادقی به راه‌اندازی اداره امور بانوان کمیته امداد منطقه یک کرمان اشاره و بیان کرد: با راه‌اندازی این اداره کلیه امور زنان سرپرست خانوار به مددکاران خانم واگذار شد.

علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مسئولیت علمی و پژوهشی یک سری مسئولیت اجتماعی نیز دارد که ساخت مسکن برای محرومان و مددجویان سیل‌زده یکی از این مسئولیت‌ها است.

او افزود: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی این است که هم، چون کمیته امداد زیر نظر نهاد رهبری فعالیت می‌کند و بر این اساس این دو نهاد می‌توانند هم‌افزایی خوبی با یکدیگر داشته باشند و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان می‌تواند سرآغاز همکاری اجتماعی خوبی بین کمیته امداد و این دانشگاه باشد.

منظری توکلی گفت: مددجویان کمیته امداد، ولی نعمتان جامعه هستند؛ زیرا محرومان پایه ثابت انقلاب و نظام هستند و هر چه زحمت و سختی است بر دوش فقرا است.

۴۰واحد مسکونی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان، خوزستان و منطقه جازموریان کرمان ساخته خواهد شد که ۲۰ واحد از این تعداد واحد مسکونی متعلق به منطقه جازموریان کرمان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار