سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، امکانات کافی را برای انتقال محصولات کشاورزی جنوب کرمان به بازار‌های مصرف فراهم کرده است.

بررسی آسان سازی انتقال محصولات کشاورزی جنوب کرمان به بازاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مداح عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در بازدید از پایانه بار جنوب کرمان در جیرفت گفت: برنامه ریزی درست در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل به ویژه برای حمل به موقع محصولات کشاورزی جنوب کرمان از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

فرامرز مداح افزود: با هماهنگی صورت گرفته هیچ گونه کمبود ناوگان حمل و نقلی محصولات کشاورزی در جنوب کرمان وجود ندارد و در صورت ضرورت سازمان راهداری از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار منطقه بهره خواهد گرفت.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه تامین ناوگان خارجی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب کرمان به خارج مرز‌ها در سازمان راهداری بررسی خواهد شد، افزود: از همه ظرفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای حمل به موقع محصولات کشاورزی جنوب کرمان استفاده خواهدشد.

در این بازدید ضمن بررسی تاثیر کرایه‌های حمل بر قیمت تمام شده محصولات کشاورزی اعلام شد، همزمان با سراسر کشور، سهمیه سوخت سواری‌های کرایه بین شهری در جنوب استان کرمان به زودی بر اساس میزان پیمایش اختصاص خواهد یافت.

در این بازدید مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اشاره به اینکه تمامی مشکلات ناشی از کاهش قیمت محصولات در نهایت به حوزه حمل و نقل سرازیر می‌شود، افزود: در فصل حمل و نقل محصولات کشاورزی ۸۱ درصد ناوگان حمل و نقل که به منطقه جنوب کرمان عزیمت می‌کند یکسر خالی است که راننده براساس هزینه‌های مترتب بایدکرایه رفت و برگشت را دریافت کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان هم در این بازدید با اشاره به خروج روزانه ۲ هزار کامیون در فصل اوج بار از جنوب کرمان که رتبه اول خروج بار در کشور را شامل می‌شود، گفت: با زمینه سازی نرخ مناسب فروش، صادرات و جلوگیری از کاهش قیمت و رایزنی برای باز شدن مرز‌های صادراتی، امید است قیمت محصولات کشاورزی کاهش نداشته باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار