فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از افزایش سوء استفاده از حساب کاربری شهروندان دهلرانی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

افزایش سوء استفاده از حساب کاربری شهروندان دهلرانی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران طی چندین روز اخیر تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان دهلران مراجعه و از سوء استفاده‌های مالی از حساب کاربری تلگرام و اینستاگرام خود خبر داده اند که باعث افزایش سوء استفاده از حساب کاربری شهروندان دهلرانی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

او  افزود: با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت که در تحقیقات به عمل امده مشخص شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به دلیل سهل انگاری و عدم آگاهی، اقدام به گذاشتن رمز عبور ساده برای مثال شماره تلفن، کد ملی، تاریخ تولد و... برای حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و افراد کلاهبردار نیز پس از کشف رمز عبور و ورود به حساب کاربری حساب افراد اقدام به ارسال شماره کارت در قالب کمک‌های مالی برای مخاطبین و دنبال کننده (Follower) می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران تصریح کرد: مخاطبین نیز به تصور اینکه فرد ارسال کننده از اقوام و آشنایان وی می‌باشد اقدام به ارسال مبالغی برای افراد کلاهبردار می‌کنند.

سرهنگ مکی در ادامه به کاربران و شهروندان توصیه کرد که برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از رمز‌های عبور پیچیده ترکیبی از (اعداد-حروف – علائم) استفاده و هرگز از رمز‌های عبور ساده و قابل حدس استفاده نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از شهروندان دهلرانی خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در فضای مجازی، موضوع از طریق وب سایت پلیس فتا به ادرس:www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی و یا شماره تلفن‌های پلیس فتا دهلران به شماره: ۰۸۴۳۳۷۲۰۹۰۳۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.