رضا پورحسین درباره اجرای برخی برنامه‌های تلویزیونی توسط بازیگران سینما و تلویزیون توضیحاتی ارائه داد.

مشاور عالی معاون سیمارضا پورحسین مشاور عالی معاون سیمای رسانه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیرامون برنامه‌های شب یلدا گفت: برنامه‌های مفرح تلویزیون در شب یلدا متناسب با این شب بوده است. مردم با این رسم همراه هستند و رسانه هم کنار آن‌هاست.  برای این برنامه‌ها فکر و کارگردانی و به مسائل زیبا شناختی آن توجه شده است. شبکه‌ها براساس مأموریتی که دارند، خواستند در کنار مردم شب نشینی داشته باشند. بیشتر برنامه ها طنز نبود و بخشی از آن گفتگومحور پیش رفت؛ این رویکرد در مناسبت‌های دیگر هم تکرار خواهد شد.

وی در خصوص شرایط امروز مجریان رسانه ملی عنوان کرد: شرایط مجریان تلویزیون خوب است؛ قاعدتاً کار آنها شدت و ضعف دارد.  این موضوع که در جایی ضعیف اجرا کنند و در برنامه دیگر قوی باشند، نسبی است؛ اگر بخواهیم معدل بگیریم وضعیت مجریان ما خوب است، اما می‌دانیم و خودشان هم می‌دانند که باید آموزش ببینند.

پور حسین با اشاره به حضور بازیگران در حوزه اجرا ادامه داد: بعضی از برنامه‌ها که شکل بازی و استندآپ کمدی دارد، مجری باید در کنار پلاتو و اجرا بازی هم بکند. مجریان ما هم اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرند، می‌توانند اینگونه نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: عمده برنامه‌های رسانه ملی را مجریان اجرا می‌کنند؛ اما در برخی برنامه‌ها باید از یک نفر خاص استفاده شود که در این باره منعی وجود ندارد. قاعده‌ای در اجرا و تلویزیون نیست که لزوماً یک هنرپیشه می‌تواند اجرای یک برنامه را هم به دست بگیرد؛ بلکه برای اجرای یک برنامه کمیته‌ای وجود دارد و فرد موردنظر به لحاظ حجم صدا، نوع بیان، خزانه لغات و سطح اطلاعات عمومی تعیین صلاحیت می‌شود که عموماً افراد مورد نظر این خصوصیات را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.