معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:صنایح نساجی در دهه اخیر در حوزه تامین مواد اولیه رشد خوبی داشته‌اند و در تامین مواد اولیه طبیعی درحال حاضر کمی مشکل داریم که در همین زمینه رشد ۲۵ درصد در حوزه کاشت پنبه را در سال جاری داشته‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن ترحمی معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت دیروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه مداکس و سیزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان اظهار کرد: صنعت نساجی و پوشاک در دنیا بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار وارادت و صادرات دارد که سهم صنعت نساجی و پوشاک کشور علی‌رقم هم سبقه‌ای که دارد، بسیار پائین است و عمده آن به فضای عمومی کسب و کار در کشور باز می‌گردد.

معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت تصریح کرد: تسهیل فضای کسب و کار را از تشکل‌های صنفی از مسؤولان مربوطه پیگیری کنید و به ما هم کنند تا بتوانیم حقوق دوستان را محقق کنیم.

او مطرح کرد: صنایح نساجی در دهه اخیر در حوزه تامین مواد اولیه رشد خوبی داشته‌اند و در تامین مواد اولیه طبیعی درحال حاضر کمی مشکل داریم که در همین زمینه رشد ۲۵ درصد در حوزه کاشت پنبه را در سال جاری داشته‌ایم؛ از همین‌رو از نساجان می‌خواهیم که این محصول را با قیمت و شرایط مناسب خریداری کنند و اولویت خودشان را برای تامین نیاز پنبه داخلی قرار دهند تا شاهد رشد کاشت این محصول باشیم.

ترحمی تصریح کرد: ۸۵ درصد نیاز کشور به نخ را می‌توانیم پاسخ دهیم و میزان واردات را هم با کار جهادی می‌توانیم پاسخ دهیم؛ با هماهنگی صنایع نساجی به راهکاری رسیده‌ایم که در حوزه واردات به مدیریت واحد برسیم به خصوص در مورد کالا‌هایی که مشابه آن را در داخل تولید می‌کنیم.

معاون دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت عنوان کرد: نزدیک به ۱ سال و نیم هست که واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است؛ ۶ هزار متر ویترین در فروشگاه‌های بزرگ تهران در اختیار کالای با کیفیت ایرانی قرار گرفته تا جایگزین برند‌های خارجی شوند.

او در پایان گفت: در طول سالیان متوالی ذائقه مصرف کننده به سمت کالای خارجی سوق پیدا کرده است و عرضه کالای با کیفیت می‌تواند این ذهنیت را اصلاح کند.


حمیدرضا نیک‌طبع نیز اظهار کرد: اگر طراحی‌مان قوی شود، هیچ مشکلی نداریم و تاجران ترک در فروشگاه‌های بزرگ ما از مردم نیازسنجی برای طراحی لباس می‌کنند.

دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه طراحی ضعیف بوده که نتوانسته نیاز مردم را برآورده کند، گفت: اتصال طراحان به تولیدکنندگان می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و تمام تولیدکنندگان کشور چشم امیدشان به طراح‌هایی است که از این استان بیرون بیاید و در نمایشگاه جزیره‌ای برای طراحان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار