فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان می گوید: افزایش دما و گرما عامل آتش سوزی های روز گذشته در جنگل‌های گلستان بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ بزی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با توجه به تغییر اقلیم و گرم شدن هوا و کاهش رطوبت نسبت به افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی هشدار وجود دارد.
 
او در خصوص آخرین جزئیات حریق در جنگل‌های استان گفت: در منطقه خیرات توسکستان ۵۰۰ متر، یک و نیم هکتار در پارک النگدره و در منطقه برنجه زرین گل علی آباد کتول نیز آتش سوزی داشتیم که سطحی بود و با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اطفاء شد.
 
سرهنگ بزی افزود: در شهرستان مینودشت منطقه مبارک آباد ۱۵۰۰ متر مربع ، منطقه بلم جرک ۶۰۰ مترمربع ، منطقه چراغ تپه ۵۰۰ متر مربع و همچنین گالیکش منطقه قزلق آبپران مساحت ۲۳۵۰ مرتع مربع طعمه حریق شد که با تلاش نیرو‌های حفاظت مهار و اطفاء حریق انجام شده است.
 
او گفت تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین و همچنین کاهش منابع آبی یک چالش مهم جهانی می‌باشد که مهمترین راهکار حفظ و حراست از منابع ملی و جنگل‌ها ست.
 
سرهنگ بزی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه دود یا آتش در صورت توان آتش را خاموش و در صورت گسترده بودن آتش بلافاصله ماموران منابع طبیعی یا دیگر ارگان‌ها را از طریق تلفن ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.