دفتر نخست وزیر هند اعلام کرد: مودی تنها برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات را به اشرف غنی تبریک گفته است.

پاسخ دفتر نخست وزیر هند به ادعای ریاست جمهوری افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته اعلام کرد که نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی «پیروزی» اشرف غنی در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته است.

پس از انتشار این مطلب، دفتر نارندرا مودی، نخست وزیر هند در اعلامیه‌ای گفت: مودی تنها برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نتایج ابتدایی این انتخابات را به او و مردم افغانستان تبریک گفته است نه پیروزی او را.

طرفین در این تماس تلفنی درباره روند صلح و انتخابات افغانستان گفتگو کرده اند.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است. این نتایج اولیه است و نتایج نهایی پس از بررسی اعتراضات انتخاباتی اعلام خواهد شد.

عبدالله پس از اعلام نتایج اعلام کرد که تقلب شده و این نتیجه برای وی قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار