سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: سعی داریم در فصل آینده لیگ برتر از سیستم VAR استفاده کنیم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مراسم اختتامیه کلاس دانش افزایی داوران ۲۵ تا ۳۴ سال کشورمان بیان کرد: این دوره با همکاری فیفا و تلاش‌های مسئولان کمیته داوران برگزار شد  و در کل برگزاری چنین دوره‌هایی به رشد و پیشرفت داوری کشورمان کمک می‌کند. داوران جوانی که بین ۲۴ تا ۳۴ سال دارند در کلاس شرکت کردند و با تمام مشکلات فدارسیون در زمینه‌های مالی سعی کردیم کلاس‌های داوری و مربیگری را به بهترین شکل برگزار کنیم. امیدواریم با عبور از این شرایط سخت، وضعیت بهتری را برای داوری ایجاد کنیم.

دلیل بستری شدن تاج در بیمارستان مشکل قلبی و آلودگی هوا بود

او درباره بستری شدن مهدی تاج در بیمارستان اظهار داشت: او پیش از این هم مشکل قلبی داشت و با توجه به شرایط آب و هوایی بدی که در شهر تهران وجود دارد، کسالتش بیشتر شد. با این وجود امیدواریم زودتر مشکل تاج رفع شود و  موضوع خاصی نباشد. اجازه بدهید درباره بستری شدن او چندان صحبت نکنیم، اما شرایط آب و هوایی مناسب نیست.

داوری‌ها در نیم فصل اول خوب بود، اما نمی‌توان اشتباه داوری را به صفر رساند

شکوری درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: عملکرد داوران در نیم فصل اول خوب بود، اما فوتبال حواشی زیادی دارد و شاید جدا کردن حاشیه از فوتبال غیرممکن باشد. از طرفی به صفر رساندن اشتباهات داوری هم غیر ممکن است و در هیچ جای دنیا نمی‌توان چنین کاری انجام داد. با این وجود فکر می‌کنم داوران ما تلاش خود را برای اینکه بهترین قضاوت را داشته باشند به کار می‌گیرند و داوری ایران در سطح آسیا و جهان دارای اعتبار است. نمایندگان زیادی در عرصه بین المللی داریم و وضعیت داوری مان خوب است، اما باید بهتر و بیشتر تلاش کنیم.

شکوری: برای استفاده از VAR باید پروسه مدنظر فیفا طی شود/ برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه خارجی و داخلی داریم

باید سطح داوری مان را به روز کنیم

او افزود: سطح بازی‌های ما هر روز بالاتر می‌رود و مسابقات مان حساس‌تر می‌شود. به همین دلیل باید داوران خود را با برگزاری چنین کلاس‌هایی به روز کنیم تا اشتباهات کمتر شود. نمی‌توان اشتباهات داوری را به صفر رساند و کسی هم از ما چنین انتظاری ندارد، اما می‌خواهیم سطح اشتباهات را به حداقل رسانده و داوران جوانی را به چرخه داوری کشور وارد کنیم. داوران باتجربه مان هم بسیار خوب کار می‌کنند. فکر می‌کنم شرایط داوری مان با توجه به لیگ پرفشاری که داریم خوب است.

برای استفاده از VAR باید تمام مراحل پروسه مدنظر فیفا را طی کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره ادعای حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ مبنی بر اینکه در فصل آینده از ورزشگاه‌هایی که به سیستم VAR مجهز نباشند، استفاده نمی‌شود، گفت:  برای استفاده از این سیستم باید پروسه‌ای طی شده و لایسنس‌های فیفا دریافت شود. بی شک سازمان لیگ و کمیته داوران این موضوع را پیگیری می‌کنند. فکر می‌کنم در مرحله دوم یا سوم  پروسه   استفاده از  VAR    قرار داریم، اما باید سایر مراحل را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم تا مجوز فیفا را کسب کنیم.

در اولین فرصت از سیستم VAR  استفاده می‌کنیم

شکوری افزود: پس از اخذ تائیدیه فیفا از VAR استفاده می‌کنیم، اما با توجه به شرایط سختی که کشورمان دارد شاید استفاده از این سیستم طولانی باشد، اما در اولین فرصت از سیستم مدنظر فیفا استفاده می‌کنیم.

شکوری: برای استفاده از VAR باید پروسه مدنظر فیفا طی شود/ برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه خارجی و داخلی داریم  

ممبینی روی تمام مسائل حوزه داوری اشراف دارد

او ادامه داد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید از سال آینده از کمک داور ویدیوئی استفاده می‌کنیم، اما برخی مسائل از عهده ما خارج است. البته در این زمینه فدراسیون فوتبال هدایت الله ممبینی را معرفی کرده و درباره جزئیات او اظهار نظر می‌کند چراکه ممبینی درباره VAR پاسخگو است. او رئیس کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است و روی این مباحث اشراف کامل دارد.   قرار شد درباره مسائل داوری خود ممبینی از این به بعد حرف بزند.  

انتخابات هیئت فوتبال تهران را در آرامش کامل برگزار می‌کنیم

شکوری درباره زمان برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران بیان کرد: این انتخابات با توجه به صحبت‌های انجام شده بین مهدی تاج با گل محمدی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران و همچنین مسئولان وزارت ورزش به زودی برگزار می‌شود و مشکل خاصی نداریم. امیدواریم در شرایط فعلی فوتبال مان، بتوانیم در آرامش کامل انتخابات هیئت فوتبال تهران را برگزار کنیم.  

شکوری: برای استفاده از VAR باید پروسه مدنظر فیفا طی شود/ برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه خارجی و داخلی داریم

انتخابات هیئت تهران در شرایط عادلانه و طبق اساسنامه  هیئت‌های استانی  فدراسیون برگزار می‌شود

او درباره شائبه‌های مطرح شده درباره ادامه فعالیت حبیب الله شیرازی در سمت ریاست هیئت فوتبال تهران بیان کرد: طبق اساسنامه مان که مورد تائید اعضای محترم هیئت رئیسه فدراسیون است عمل می‌کنیم و مشکل خاصی نیست. امیدواریم سایر موارد هم به همین شکل طی شود. بی شک آنچه قانونی و مورد تائید مراجع ذی صلاح باشد، اتفاق خواهد افتاد و تمام تلاش مان را به کار می‌گیریم تا در شرایط عادلانه انتخابات هیئت فوتبال تهران را برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید: شکوری: اعضای کمیته داوران حکم خود را به زودی دریافت می‌کنند/ وضعیت ویلموتس تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود/ بحث سرمربیگری هاشمیان در تیم ملی مطرح نیست


سرمربی جدید تیم ملی به زودی معرفی می‌شود

شکوری درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: فکر می‌کنم تاج در هفته‌های اخیر به صورت شفاف درباره این موضوع، قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی سابق مان و قرارداد جدیدی که به ما اضافه خواهد شد صحبت کرده است. برای انتخاب سرمربی جدید باید پروسه و مسائل اداری طی شود. به زودی سرمربی تیم ملی بزرگسالان را معرفی می‌کنیم.

برای انتخاب جانشین ویلموتس هم گزینه داخلی داریم و هم گزینه خارجی

او درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای جانشینی ویلموتس بیان کرد: صحبت کردن درباره گزینه‌ها در رسانه حرفه‌ای نیست، اما هم گزینه داخلی و هم خارجی داریم. کمیته فنی فدراسیون و مهدی تاج بحث انتخاب سرمربی تیم ملی را پیگیری می‌کند و به زودی این اتفاق می‌افتد. انشالله بتوانیم در اردوی آتی از سرمربی جدید استفاده خواهیم کرد.

شکوری: برای استفاده از VAR باید پروسه مدنظر فیفا طی شود/ برای انتخاب سرمربی تیم ملی گزینه خارجی و داخلی داریم

بحث انتقال پول را در قرارداد سرمربی جدید تیم ملی لحاظ می‌کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره مشکل انتقال پول به حساب سرمربی خارجی بعدی تیم ملی گفت: تاج درباره این موضوع هم شفاف صحبت کرد. در قرارداد سرمربی جدید تیم ملی بحث انتقال پول را هم لحاظ  می‌کنیم. کشورمان در شرایط تحریمی قرار گرفته و انتقال پول نه تنها در فوتبال بلکه در تمام بخش‌های جامعه دشوار شده است، اما تصمیمی می‌گیریم که به سود خیر و صلاح فوتبال باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار