مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: یک مرکز طب سنتی و سه مرکز فعال درزمینه پوست، مو و زیبایی به دلیل غیرقانونی بودن در گناوه در آذر ۹۸ تعطیل شدند.

یک مرکز طب سنتی و سه مرکز فعال درزمینه پوست، مو و زیبایی تعطیل شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالجلیل ذعاب مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: مراکز غیرمجازی که در شهرستان گناوه بدون داشتن پروانه کسب به ارائه خدمات پزشکی و زیبایی می‌پرداختند شناسایی و تعطیل شدند.

او افزود: یک مرکز طب سنتی که اقدام به حجامت و زالو درمانی به روش غلط و غیربهداشتی می‌کرد به دلیل تخلفات مکرر و پس از تذکرات پی‌درپی تعطیل شد.

مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: لیزر درمانی را باید  پزشک انجام دهد و همشهریان محترم نباید به سالن‌های زیبایی برای انجام این‌گونه اعمال تخصصی مراجعه کنند، زیرا در نخستین مرحله، عواقب منفی آن دامن خود شخص را می‌گیرد.

ذعاب عنوان کرد: متأسفانه آگاهی نداشتن مردم از عواقب مخرب انجام این اعمال بر روی پوست گاهی منجر به ضرر و زیان غیر قابل‌ برگشت می‌شود.

او تاکید کرد: داشتن یک دستگاه لیزر دلیل بر توانایی فرد برای انجام صحیح لیزر درمانی نیست و توصیه می‌شود برای لیزر درمانی به پزشکان مراجعه شود. سالن‌های زیبایی جای انجام این‌گونه فعالیت‌ها نیست.

مسئول نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از شهروندان عزیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده این مراکز غیرقانونی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و در صورت داشتن هرگونه شکایت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.