ممنوعیت صادرات، اصلی‌ترین مشکل کارخانه تولید خوراک دان و طیور شهرستان سربیشه است.

ممنوعیت صادرات، اصلی‌ترین مشکل کارخانه خوراک دان و طیوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، خیریه مدیر کارخانه تولید خوراک دان و طیور سربیشه در بازدید قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از این واحد گفت: از زمان ممنوعیت صادرات ظرفیت تولید این کارخانه ۷۰ درصد کاهش داشته که این کاهش با تعدیل نیرو همراه بوده است.

مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این بازدید با بیان اینکه نهاده‌های این کارخانه از طریق ارز دولتی تامین می‌شود افزود: این واحد برای حل مشکل خود که همان ممنوعیت صادرات است یا باید نهاده را از طریق ارز آزاد تامین کند و یا فرهنگ سازی لازم برای استفاده مصرف کنندگان داخل از خوراک تهیه شده در این کارخانه را در دستور کار قرار دهد.

 او همچنین در بازدید از مرز ماهیرود با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ارز کشور حاصل از صادرات کالا‌های غیرنفتی است، گفت: با وجود همه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، در ۹ ماه گذشته بیش از ۳۲ و نیم میلیارد دلار صادرات به کشور‌های جهان داشتیم.

مدرس خیابانی با اشاره به هم مرز بودن خراسان جنوبی با کشور افغانستان تصریح کرد: این کشور ظرفیتی خوبی برای تبادلات تجاری با ایران است و هم اکنون نیز جزو ۵ شریک اصلی تجاری ماست.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار