پزشکان معتقدند مبتلایان به دیابت باید ورزش را با ملاحظاتی در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مناسب‌ترین زمان ورزش برای مبتلایان به دیابت، حدود یک تا ۲ ساعت پس از صرف وعده‌ی غذایی است.

اولین و ساده‌ترین ورزشی که برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، پیاده روی است. روشی ساده برای ورزش و دریافت اکسیژن که حتی به کاهش استرس هم کمک می‌کند. می‌توانید ۳ الی ۴ بار در هفته به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پیاده روی کنید.

شنا دومین ورزشی است که به مبتلایان دیابت پیشنهاد می‌شود. فعالیتی که هوازی است و در ضمن به مفاصل شما فشاری وارد نمی‌کند، این ورزش نه تنها برای کنترل دیابت مفید است به عملکرد بهتر قلب شما هم کمک می‌کند.

سومین پیشنهاد برای کنترل دیابت دوچرخه سواری است. سعی کنید ۳ الی ۵ روز در هفته و حدودا ۳۰ دقیقه رکاب بزنید و ضربان قلب خودتان را بالا ببرید. شاید باور نکنید، ولی بالارفتن از پله‌ها هم یک روش ساده برای سوزاندن چربی است. یک الی ۲ ساعت بعد از صرف غذا به مدت حدودا ۳ دقیقه از پله‌ها بالا روید.

توصیه می‌شود برای انجام ورزش‌های قدرتی با وزنه و ... از یک مربی کمک بگیرید. این حرکات شامل حرکات ساده ای، چون اسکات، لانچ، درازونشست، شنا و حتی بلند کردن قوطی‌های کنسرو و بطری‌های آب می‌شود.

اگر به هیچکدام از توصیه‌های گفته شده علاقه‌مند نیستید، پیشنهاد شگفت انگیز دیگری داریم. باغبانی یک ورزش مناسب، یک فعالیت هوازی و قدرتی محسوب می‌شود.

البته بعضی معتقدند یوگا هم تاثیر به سزایی در کنترل دیابت دارد.  باید گفت بهتر است قبل از هر اقدام خاصی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار