توفان شدید در مناطق مرکزی فیلیپین سبب جان باختن ۱۶ نفر شد و خسارات سنگینی را به بار آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات مدیریت بحران فیلیپین اعلام کردند پس از آنکه توفان قدرتمند «فانفون» مناطق مرکزی این کشور را درنوردید امروز جسد ۱۶ نفر پیدا شد.

این فاجعه، وزش شدید باد و بارش شدید باران را در پی داشت که سبب شد بیش از ۱۰۰ ساختمان تخریب شود، خطوط برق بی‌شماری قطع و در شبکه انتقال برق اختلال ایجاد گردد.

۱۶ کشته بر اثر توفان در فیلیپین

سندی فرر، مسئول مدیریت بحران منطقه ویسایاس غربی در این خصوص گفت: «این (توفان) مانند خواهر کوچکتر (توفان) هایان است. قدرت تخریبی کمتری دارد، اما مسیر مشابهی را طی می‌کند.»

یکی از ساکنان محلی در این خصوص گفت: «خسارت‌ها ما را ناراحت کرد، زیرا این اتفاقات در روز کریسمس روی داد و ما اصلا احساس نمی‌کنیم که کریسمس است. اما خوشحالیم که سالم هستیم.»

۱۶ کشته بر اثر توفان در فیلیپین

۱۶ کشته بر اثر توفان در فیلیپین

بنا بر اعلام مقامات، توفان فانفون هنگام برخورد با استان سامر در شرق فیلیپین سرعتی برابر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت داشت. مقامات فیلیپین اعلام کردند پیش از آغاز توفان در این کشور ده‌ها هزار نفر در مناطق مرکزی خانه‌های خود را تخلیه کردند و بیش از ۲۰ هزار مسافر از مسافرت دریایی خود بازماندند و ۱۵۷ کشتی در بنادر این کشور زمین‌گیر شد. بنابر اعلام رسانه‌ها این توفان شب گذشته فیلیپین را ترک و از دریای جنوب چین به سمت غرب حرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار