به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، میتوان گفت تاریخچه گجتهای پوشیدنی به سال ۱۵۰۰ میلادی بر میگردد، زمانی که اولین ساعتها در آلمان اختراع شدند. در سال ۱۹۰۴ با تبدیل شدن ساعتهای بزرگ به ساعت مچی تغییرات بزرگ بر رشد این صنعت وارد شد. این صنعت در طی سالها به رشد خود ادامه داد. امروزه ما شاهد وجود محصولاتی مانند ساعتهای هوشمند اپل، هدستهای واقعیت مجازی و بسیاری موارد دیگر هستیم. این گجتها تقریبا در تمامی مشاغل و کارها قابل استفاده هستند، از مدارس و شرکتهای آموزشی تا آموزشگاهای نظامی و حتی مراکز تفریحی. با میزان گسترش استفاده از این گجتهای پوشیدنی در کل دنیا طبیعتا فروش و درصد تقاضای این محصولات نیز افزایش مییابد.
برطبق تحقیقات صورت گرفته، در مقابل بازار گوشیهای هوشمند بازار لوازم پوشیدنی هوشمند قرار دارد که با سرعت قابل توجهی در حال رشد و توسعه است. فقط در نه ماه اول سال ۲۰۱۹ فروشندگان این محصولات توانستند ۲۷.۱۵ میلیون عدد از این دستگاهها را با فروش برسانند. این فروش با رشد ۴۵.۲% موفقیت قابل توجهی را نسبت به سال پیش خود به همراه داشته است. همانطور که از اخبار به دست رسیده مشخص است، بازار فروش این محصولات نه تنها افت نداشته است بلکه کاملا رو به رشد قرار دارد. به طوری که برخی خبرگداریها پیشبینی کردهاند فروش این محصولات تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰۰ میلیون عدد میرسد.
بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری گسترده هوآوی برای ساخت برنامههای جایگزین سرویسهای گوگل
یکی از دلایل بسیار قابل توجه رشد فروش این محصولات، افزایش ساخت و توسعه برنامهها و اپلیکیشنهای مربوط به این محصولات به صورت روزانه است. با استفاده از این برنامهها این محصولات نقش زیادی در کنترل سلامتی، مسائل امنیتی و پرداختهای بانکی دارند. جالب اینجاست که حتی آن دسته از این محصولات هوشمند که قابلیت پردازش برای برنامههای اضافی را ندارند هم فروش زیادی داشتهاند. به طور کلی این محصولات ۲۰.۹۷ میلیون واحد به فروش رساندهاند و رشد ۳۸.۲% نسبت به سال قبل خود تجربه کردهاند. گفتی است بعضی منابع باور دارند فروش این محصولات در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۱% خواهد رسید.
انتهای پیام/