اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد در تفاهم‌نامه‌ای همکاری مشترک برای حفاظت از مراتع و جنگل ها و میراث فرهنگی و جهانی این شهرستان را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد در تفاهم‌نامه‌ای همکاری مشترک برای حفاظت از مراتع و جنگل ها و میراث فرهنگی و جهانی این شهرستان را آغاز کردند.

این تفاهم نامه پنجشنبه با هدف حفاظت و پیشگیری از تخلفات در اراضی ملی و حراست و حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد به امضا رسیده است.

براساس این تفاهم نامه که با امضای حسن خسروانیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد و فرمانده یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسارگاد رسید، مقرر شد گشت‌های حفاظتی مشترک با توجه به کمبود نیرو و امکانات برگزار شود.

همچنین براساس این تفاهم نامه ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، هرگونه کندوکاو و آسیب به میراث فرهنگی و ساخت و ساز در حریم میراث فرهنگی را به یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد گزارش می‌کنند.

براساس این تفاهم نامه، ماموران یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسادگاد نیز هرگونه تخریب عرصه‌های طبیعی از قبیل شخم، شیار، بوته کنی، قطع درختان جنگلی، تیغ زدن درختان، آتش سوزی وغیره را به مامورین منابع طبیعی شهرستان و یا به تلفن رایگان ۱۵۰۴ گزارش می‌کنند.
در این جلسه نقاط مختلف دارای آثار تاریخی در بخش‌های مرکزی و پاسارگاد و همچنین برنامه‌های سازمانی اداره منابع طبیعی شهرستان شامل جلوگیری از تصرفات، قطع درخت، کت زنی، تهیه و حمل هیزم جنگلی و ... تشریح شد و ضمن ارائه شماره تلفن‌های نیرو‌های یگان مقرر شد ماموریت‌های مختلف در برنامه کاری نیرو‌ها قرار گرفته و ضمن هوشیاری در گشت زنی‌های خود، هرگونه تخلف احتمالی را به یکدیگر گزارش کرده و به منظور جلوگیری از هزینه‌های مختلف و اتلاف وقت و همچنین استفاده مطلوب از ماموریت‌های محوله، هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.

مساحت عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگارد حدود ۱۴۸ هزار هکتار است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.