رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان از فعالیت ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسفندیار امیریان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با بیان فعالیت ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان گفت: این کانون‌ها در طرح ملی «فهما» نسبت سایر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری از امتیاز بالایی برخورددار هستند.

او افزود: سامانه «فهما» (بانک جامع اطلاعاتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایران) بستر جدیدی برای کانون‌ها است تا از این طریق، توانمندی‌های خود را عرضه کرده و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها شناسایی شود.

امیریان ادامه داد: در این رویکرد ستاد عالی به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد ایران با لوگوی «فهما» تبدیل شد تا همه کانون‌ها به سامانه «بچه‌های مسجد» مجهز شده و امکانات منصفانه بین کانون‌های شهری و روستایی توزیع شود.

 او گفت: افرادی که در کانون‌ها ثبت نام می‌کنند دارای شناسنامه شده اند و تاریخ عضویت، سن، مدرک تحصیلی، زبان و ... در این شناسنامه ثبت می‌شود و برنامه‌های بومی سازی زیر پرچم ولایت برای آنان اجرا می‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه «فهما» به دنبال ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و بالا بردن دیگر توانمندی‌ها است افزود: در برنامه «فهما»، شهرستان را به ۲ رابط واگذار کردیم و در جلسه توجیهی با مدیران کانون‌های شهرستان در مورد چگونگی ورود به سامانه ملی «فهما» و ثبت فعالیت هایشان به آنان توضیحات کامل داده شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فارسان به هستند و تلاش می‌شود در زمره کانون‌های برتر کشوری قرار بگیرند.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: وزارت ارشاد ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار