نخستین گردهمایی فعالان فضای مجازی و رسانه شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه در سالن اجتماعات بهار شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضوانی معاونت قضایی دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه در این مراسم گفت: اسفندماه امسال واقعه مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور رقم خواهد خورد و متعاقبا فعالیت‌های چشمگیر انتخاباتی در فضای مجازی و واقعی روی می‌دهد.

وی با اشاره به دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی و اهداف آن افزود: فضای مجازی فرصتی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شایعه افکنی نامز‌های است و دستورالعمل‌های شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با سو استفاده از این بستر است.

معاونت قضایی دادگستری شهرستان، ادامه داد: براساس ماده ۲ قانون مدنی تمام قوانین جامعه پس از گذشت ۱۵ روز از انتشار آنان در روزنامه‌های رسمی لازم الاجراست و براساس ماده ۱۵۵ قانون مجازات اسلامی جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری نیست.

رضوانی، با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان با حضور رئیس دادگستری، دادستان فرماندار و دیگر اعضا گفت: در راستای برگزاری انتخابات سالم، تعامل و هماهنگی دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی لازم است.

وی اظهار داشت: تعیین برنامه‌های پیشگیرانه جرائم انتخاباتی، توجیه، ارشاد و احظار احزاب، تشکل‌ها و ستاد‌های انتخاباتی حقیقی و حقوقی، اطلاع رسانی جرائم انتخاباتی یا مجازات‌های قانونی انتخاباتی در رسانه‌های جمعی در راستای ارتقا کیفی اطلاع رسانی و آگاهی عمومی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از بروز جرایم فضای مجازی و حقیقی از وظایف این ستاد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار