رییس خانه معدن کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جز استان‌های متوسط معدنی است که ۱۲ ماده معدنی در آن شناسایی شده، اما به این معنا نیست که این ۱۲ ماده با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رییس خانه معدن کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جز استان‌های متوسط معدنی است که 12ماده معدنی در آن شناسایی شده اما به این معنا نیست که این 12 ماده با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

او ادامه داد: در مورد ضعیف بودن بخش معدن استان می توان به اکتشافات ناقص اشاره کرد که از 40 سال گذشته اکتشافات قوی در استان صورت نگرفته و بیش از6 شهرستان جز مناطق جنگی بوده است که به دلیل عدم امنیت، وجود مین‌ و حضور ادوات جنگی خطرناک محسوب می شوند که نمی توان در آن مناطق اکتشاف انجام داد. این فعال معدنی باد را نیز از موانع اصلی اکتشافات عنوان کرد.

او افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در اکتشافات استان انجام نشده است. استان در چند ماده معدنی رتبه خوبی دارد که می‌توان به جایگاه سنگ تزیینی منطقه هرسین که در نوع خود کم نظیر است و همچنین قیرطبیعی در مناطق غربی استان که  70 درصد ذخایر قیر طبیعی را در قصر شیرین، گیلانغرب و نفت‌شهر دارد.

ابراهیمی مشکل اصلی معادن سنگ های تزیینی را نبود واحد فرآوری در استان دانست و گفت: سنگ‌های استان برای فرآوری باید به استان‌های دیگر ارسال شود لذا اگر واحد فرآوری در استان شکل بگیرد، با توجه به اینکه استان کرمانشاه بزرگترین مرز را با کشور عراق - اقلیم و قسمت مرکزی و عربی- دارد، قطعا می‌تواند بازار خوبی برای عراق باشد.

او همچنین نبود یک نمایشگاه دایمی در استان را برای تجار عراقی بزرگترین ضعف بازرگانی استان دانست.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.