الکساندر زاسپکین، سفیر مسکو در لبنان اعلام کرد تحریم‌های آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری بر حزب‌الله تلاشی شکست‌خورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان گفت: آمریکا در راستای کارزار فشار بر ایران و جنبش حزب الله متحد این کشور، اخیرا اوضاع داخلی لبنان را هدف اقدامات خود قرار داده است.

وی گفت: آمریکا تحریم‌های مالی را با هدف مبارزه با حزب الله اعمال کرد هر چند که این جنبش در بانک‌های لبنان حساب بانکی ندارد.

سفیر روسیه درباره نقش آمریکا در اعتراضات لبنان اعلام کرد: واشنگتن تلاش کرد بر جنبش اعتراضی در لبنان تاثیر بگذارد و مدعی شد که این اعتراضات علیه حزب الله لبنان است.

زاسپکین افزود: آنچه در این شرایط پیش آمد این بود که سیستم بانکی لبنان که مطمئن به حساب می‌آمد و تحت کنترل کامل خزانه داری آمریکا قرار داشت در یک لحظه موجودی دلاری خود را از دست داد که موجب آسیب به مردم لبنان و اقتصاد این کشور شد.

وی در ادامه گفت: در همین حال حزب الله لبنان و متحدان آن مواضع محکم خود را حفظ کردند و فشار آمریکا در این عرصه تاثیری نداشت.

سفیر روسیه در تشریح موضع کشورش گفت مسکو در قبال اعتراضات در لبنان خواهان آن است که معترضان در گفت‌وگو‌های سیاسی سازنده در سطح ملی مشارکت کنند و سهم مثبتی در حل مسائل فراروی این کشور داشته باشند.

تظاهرات مردمی در لبنان بیش از دو ماه پیش در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر واتس اپ آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار